سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

جمشیدی با بیان اینکه در گرم‌ترین روزهای سال قرار داریم و افزایش دما سبب افزایش مصرف برق شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امروز اوج مصرف برق به بیش از 72 هزار و 500 مگاوات برسد.

با توجه به اعلام تعطیلی روزهای پایانی هفته از سوی هیات محترم دولت و شورای هماهنگی بانک‌ها، شعب کشیک بانک سپه در روزهای چهارشنبه 11 و پنجشنبه12 مردادماه جاری آماده ارائه خدمات بانکی هستند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح «کهکشان تعاون» در سراسر کشور خبر داد.

اتحادیه‌های صنفی در راستای مصوبه هیات دولت، فردا (چهارشنبه، 11 مرداد) تعطیل هستند، اما بازار تهران تعطیل نیست.

با لغو بخشنامه سال 1397 ثبت سفارش و تعیین منشا ارز برای واردات همه کالاها و تجهیزات شرکت های اقماری وزارت نفت الزامی شد.

وصول هر نخ سیگار وارداتی مبلغ هشت هزار ریال 8,000 ریال و هر بسته تنباکوی پنجاه گرمی قلیان وارداتی سیصد و پنجاه هزار ریال 350,000 ریال به عنوان حقوق ورودی از ابتدای سال 1402 تعیین شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تاسیس و شروع به کار یک بانک و بیمه مشترک ایران و سوریه خبر داد.

اتحادیه طلا و جواهر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: واحدهای صنفی تحت پوشش این اتحادیه در روزهای 11 و 12 مرداد ملزم به تعطیلی هستند.

کانون صرافان به اطلاعیه بانک مرکزی درباره انحلال این کانون واکنش نشان داد.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد بیش از 19 هزار واحدی مواجه شده تا قبل از تعطیلات 3 روزه برآیند تقریبا خوبی را ثبت کند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری بیش از 1600 فقره تعرض به مساحت حدود 600 هکتار زمین دولتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در چهار ماه ابتدایی سال خبر داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در راستای اجرای قانون بودجه امسال طی بخشنامه‌ای پرداخت اعتبارات جانبی دستگاه ها از جمله آب و برق را مشروط به ثبت اموال غیرمنقول آنها در سامانه سادا عنوان کرد.

یزد - استاندار یزد با بیان اینکه ساختار اقتصادی استان به عنوان یکی از دلایل تورم بالا در یزد است، رکورد شکنی یزد در تورم را دقیق ندانست.

تبریز - مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: براساس برآورد اولیه میزان تولید محصول زغال اخته این استان در سال جاری بیش از یک هزار و 100 تن است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون معلمان در 5 رتبه قرار می‌گیرند و دولت 50 هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده است.

این روزها برخی نانوایی‌های سطح شهرتهران به کم فروشی اقدام می‌کنند؛ کاهش وزن چانه نان هم صدای مشتریان را درآورده است.