دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مرکز آمار ایران از اجرای «طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری» از یکم تیرماه تا یکم مهرماه امسال در سراسر کشور خبر داد.

نفتکش تانکر ریچموند ویجر با پرچم باهاما پس از برخورد با شناور ایرانی، بدون توجه به قوانین بین المللی دریایی و هشدارها و اخطارهای ناو نیروی دریایی ارتش با تغییر مسیر خود، وارد آبهای عمان شد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پیش بینی ما این است برنامه هفتم از نیمه دوم سال1402 آغاز شود وپایان آن سال1406 خواهد بود البته ممکن است طبق نظر مجلس شروع برنامه از1403باشد.

نرخ رشد دوازده‌ماهه نقدینگی در پایان خردادماه 1402 با 8.8 واحد درصد تنزل نسبت به دوره مشابه سال قبل (معادل 37.8 درصد در خردادماه 1401) به 29.0 درصد کاهش یافت.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان تهران از وجود 780 واحد صنعتی راکد در تهران خبر داد و گفت: تا پایان سال 220 واحد راکد را احیا می‌کنیم.

شفت - مدیر جهاد کشاورزی شفت از برگزاری پنج دوره آموزشی ترویجی کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: 610 نفر از کشاورزان و بهره برداران در این کلاس ها شرکت کردند.

درگاه ملی مجوزهای کشور اعلام کرد: 25 کسب‌وکار پُر درخواست با وجود اعلام قبلی اتصال آنها، مجوزشان صادر نمی‌شود.

مجوز سیرِ قطارهای حومه‌ای شرکت رجا وابسته به سازمان تامین اجتماعی، به علت کاهش سطح استانداردهای ایمنی و رفاهی لازم به مدت یک هفته متوقف شد.

سازمان هواپیمایی کشوری از مسافران خواست که همزمان با برگزاری مهمانی 10 کیلومتری غدیر در روز جمعه و ترافیک‌مسیر، زودتر در فرودگاه حاضر شوند.

مشهد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: تاکنون 9 کنسرسیوم صادراتی در خراسان رضوی تشکیل شده است که تا پایان خرداد ماه امسال 427 میلیون و 315 هزار یورو صادرات کرده اند.

بخش کشاورزی در تولید و خدمات نیاز به حمایت های جدی و سیاست گذاری مدبرانه داشته تا تهدیدها به فرصت تبدیل شود.

مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران جدیدترین رکورد نیاز مصرف برق در کشور را با نصاب 69 هزار و 951 مگاوات اعلام کرد.

اصفهان - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان ذخیره کنونی سد زاینده‌رود را 612 میلیون مترمکعب اعلام کرد.

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ظرفیت های کشاورزی استان ثروت آفرین هستند، گفت: بخش کشاورزی یکی از حوزه‌های اشتغال آفرین و اقتصادزا برای گیلان است.

پویان گفت: آن‌ها که از ما می‌پرسیدند چرا بیشتر روی منابع تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم. باید گفت ما برای سودبیشتر و متناسب بانیاز بازار باید تقاضای امروز انرژی را پاسخ دهیم نه آینده را.

وزیر نفت با اشاره به هدف‌گذاری برای جذب 250 میلیارد دلار سرمایه در صنعت نفت ایران طی هشت سال آینده، گفت: در 20 ماه گذشته، 40 میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های داخلی و خارجی امضا کردیم.