دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

هفته گذشته مصرف برق کشور از 70هزار مگاوات گذر کرد و رکورد جدیدی را در سال های اخیر به ثبت رساند اما ظاهرا قرار است این رکورد در هفته جاری شکسته شود.

به دنبال صحبت های وزیر اقتصاد در رابطه با برگزاری جلسات متعدد با پتروشیمی ها در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی‌ها دبیر انجمن کارفرمایی پتروشیمی نامه ای سرگشاده به وزیراقصاد نوشت.

اخذ شناسه کالا برای ثبت سفارش واردات برنج ضروری بوده و بر اساس نامه معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی واردکنندگان تا 25 تیر مهلت دارند تا برای دریافت شناسه کالا اقدام کنند.

نوید رجایی گفت: توصیه به سهامداران این است بخشی از پرتفوی را برای خرید سهام کوتاه مدتی اختصاص دهند و بهترین زمان اصلاح پرتفوی نیز هم اکنون است.

انتظار می رود در معاملات روز یکشنبه بازار با عرضه قوی آغاز به کار کند و در صورت عدم حمایت می تواند بیشتر بازار رو به پایین حرکت کند.

امروز با وجود این که شاخص کل بورس ریزش را تجربه کرده و عقب نشینی کرد اما باز هم نمادهایی دارای وضعیت مثبت بودند.

اهمیت سواحل و اقتصاد دریا پایه، سرعت‌بخشی اجرا طرح‌های مشترک شیلات و شرکت شهرک‌های کشاورزی را ضروری می کند.

صیادی با تأکید بر تعامل مثبت بین دانش‌بنیان‌ها و بزرگ‌ترین مرکز تولید گاز کشور گفت: بیش از 85درصد قطعات وتجهیزات پالایشگاهی پارس جنوبی با محوریت تولیداین شرکت‌ها و تولید بار اول تأمین می‌شود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت امروز میزبان سفیر ویتنام در تهران بود تا طرفین به بررسی و برنامه ریزی موضوعات تجاری همزمان با سفر رئیس مجلس ویتنام به تهران بپردازند.

رئیس سازمان خصوص سازی گفت: با پیگیری و تضمین سازمان برای هر باشگاه از بانک شهر مبلغ، دو میلیون و 500 هزار دلار وام از بانک شهر برای پرداخت بدهی‌های ارزی به آن‌ها داده شد.

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: ما به دنبال این هستیم که دفاتری در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی چین دایر کنیم و به صورت معکوس نیز کشور چین در راستای تبادل فناوری دفتری در پژوهشگاه نیرو داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: تقاضای مصرف برق کشور در هفته جاری از مرز 70 هزار مگاوات عبور خواهد کرد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه این هفته بیشترین میزان مصرف برق کشور به ثبت می رسد، گفت: با تلاش صنعت نیروگاهی کشور درصددیم در دوره اوج بار مصرف برق حداکثر ظرفیت نیروگاه‌های کشور را به کار بگیریم.

پیشاهنگ گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 100 میلیون مگاوات ساعت انرژی توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید شده است که نقش مهمی در تأمین برق مورد نیاز روزهای اوج مصرف مشترکان سراسر کشور داشته است.

30 درصد از محصولات کشاورزی در ایران تبدیل به ضایعات می‌شود. با کاهش یک میلیون تن ضایعات سبزی و صیفی، امکان افزایش صادرات تا حدود 5 میلیون تن فراهم می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران نسبت به افزایش میزان مصرف آب پایتخت به دنبال افزایش دمای هوا و ورود موج هوای گرم هشدار داد.