دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

قیمت سکه امامی نسبت به ابتدای هفته جاری بیش از 500 هزار تومان کاهش یافته است.

مشهد نخستین واحد تولید کود سولفات پتاسیم در شرق کشور یا حضور معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در شهرک صنعتی چرم شهر مشهد به بهره برداری رسید.

بانک سپه در خردادماه سال جاری در حوزه تسهیلات تکلیفی مبلغ 26 هزار و 96 میلیارد و 120 میلیون ریال در قالب بیش از 20 هزار فقره تسهیلات پرداخت کرده است.

اصفهان - قائم مقام مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: کیفیت آب شرب یکی از مهم‌ترین خط قرمزهای صنعت آبفای کشور و استان اصفهان است.

هشتمین سیمنار اوپک با شعار «به‌سوی یک گذار انرژی پایدار و فراگیر» در کاخ هوفبورگ وین با حضور وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک، مدیران‌عامل شرکت‌های بین‌المللی فعال درصنعت نفت شروع به کارکرد.

دبیر هفتمین دوره آزمون استخدامی کشور گفت: آزمون امسال با حدود 21 هزار موقعیت شغلی در 28 شهریور برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری دومین نشست کارگروه اجرای تفاهم‌نامه مشترک این سازمان با دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه استفاده از اراضی این نهاد برای ساخت مسکن خبر داد.

کیانپور گفت: پروژه باند غربی منطقه دوم آزاد راه تهران - شمال توسط متخصصان ایرانی ارتقا پیدا می کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: در کمتر از یک ماه پس از راه اندازی سامانه جست وجو شغل حدود 3 هزار به کارگماری انجام شد.

حامد انسانیت گفت: یکی از بزرگترین معضلات در بحث آب و محیط زیست، استفاده از عناوینی فاقد تعریف مشخص نظیر کم‌آبی، بحران آب و ورشکستگی آب است.

فعالیت‌های تولیدی در کارخانه‌های کره جنوبی در ماه ژوئن برای دوازدهمین ماه متوالی کاهش یافته و بدترین روند نزولی را در 19 سال گذشته به ثبت رسانده است.

چگنی گفت: حجم گاز ارسالی به نیروگاه‌ها از ابتدای امسال تا پایان بهار، 21 میلیارد و 814 میلیون متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از 3 میلیارد و 300 میلیون مترمکعب افزایش داشت.

شاخص کل بورس با یک رشد کم قدرت مواجه شده است و ارزش معاملات خرد نیز اندک است.

سامانه سیاق مخفف سامانه یکپارچه احکام قضائی که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های فناوری‌محور بانک مرکزی در حوزه فناوری‌های نوین است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، ایمیدرو به همراه شرکت های وابسته و تابعه موفق به تکمیل بیش از 50 طرح و پروژه معدن و صنایع معدنی در سراسر کشور شده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: با رویه‌ای که بانک‌ها در برای اجرای قانون جهش تولید مسکن در پیش گرفتند قانون جهش تولید مسکن اجرایی نخواهد شد.