دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

اعتبار اسناد عادی باتوجه‌به تبعات بسیاری که برای مردم و حاکمیت دارد، سال‌هاست به زخم کهنه‌ای در معاملات اموال غیرمنقول تبدیل شده؛ معضلی که سلب اعتبار آن در چند سال گذشته مورد تأکید بوده است.

تربت حیدریه امام جمعه تربت حیدریه گفت: نرخ سود تسهیلات بانکی، نحوه بازپرداخت و برخی مشکلات زیرساختی که در داخل شهرستان قابل حل است بلای جان تولیدکنندگان شده و باید این موانع رفع شود.

مشهد معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعتبارات امسال بخش مشاغل خانگی در کشور نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است.

امروز بازار سرمایه وضعیت بهتری نسبت به هفته قبل داشت و شاخص کل بورس با رشد مواجه شد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: اعتبارات مورد نیاز برای رفع تداخلات اراضی در استان‌ها تأمین شده است و لازم است تا پایان سال جشن جشن رفع تداخلات برگزار شود.

46 اداره و سازمان پرمصرف شهر تهران به دلیل بی توجهی به مصوبات هیات دولت با قطعی انشعاب برق مواجه شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: طرح الزام کاهش 25 درصدی مصارف آب شرب ادارات و ارگان‌های پایتخت آغاز شد.

شورای هماهنگی بانک‌ها اعلام کرد: ساعت کار بانک‌ها تا 15 شهریورماه از ساعت 6 و 30 دقیقه شروع و 12 و 30 دقیقه پایان می‌یابد.

قیمت سکه امامی برای امروز 13 تیر اعلام که بر اساس آن با کاهش نسبت به دیروز وارد کانال 28 میلیون تومان شد و در آخرین معاملات 28 میلیون و 896 هزار تومان قیمت خورد.

مصوبه جدید کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات ابلاغ شد که طبق آن صادرکنندگان می‌توانند تا پایان تیر با تعهد محضری، به روش واردات در مقابل صادرات رفع تعهد ارزی کنند.

رئیس‌کل بانک مرکزی با تاکید بر کنترل رشد نقدینگی و مهار و کاهش تورم گفت: برای رفع بی انضباطی‌ها در نظام پولی و بانکی نیازمند همکاری قوه قضائیه هستیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در خواست پتروشیمی ها درباره اصلاح نرخ خوراک را از طریق ریاست مجلس پیگیری می کنیم؛ هیچ واحد صنعتی نباید تعطیل شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی با تاکید بر کنترل رشد نقدینگی و مهار و کاهش تورم گفت: برای رفع بی انضباطی‌ها در نظام پولی و بانکی نیازمند همکاری دستگاه قوا هستیم.

در جلسه هیات عالی واگذاری پیشنهاد تعیین اصول و چارچوب کلی اهلیت در واگذاری مطرح و مقرر شد در صورت لزوم در جلسات آینده، در دستور کار هیأت عالی واگذاری قرار گیرد.

امروز نمادهای متوسط بازار وضعیت بهتری داشتند و گروه کاشی و سرامیک یکی از گروه های خوب بازدهی بود.

سالاری گفت: ضرورت دارد مقدار دستیابی به اهداف این پیوست‌ها در برنامه‌های آینده به‌دقت بررسی و تحقق برنامه‌های توسعه‌ای گذشته در این حوزه، با بررسی شاخص‌های مختلف پایش شود.