دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

جوانبخت گفت: امنیت غذایی و امنیت اجتماعی کشور در گرو حفظ و حراست از آب و به ویژه آب‌های زیر زمینی است و رعایت نکردن آن مخاطراتی را برای کشور رقم خواهد زد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده و توسعه روش‌های صنعتی می‌تواند سرعت و کیفیت تولید مسکن در کشور را افزایش دهد.

همکاری‌های فنی کشاورزی در طرح‌های آب و خاک برای مقابله با کم‌آبی بین ایران و ازبکستان تقویت و توسعه می‌یابد.

تأمین بازار کالاهای اساسی وحتی محصولات مصرفی غیرخوراکی سبب می‌شود تا آرامش نسبی درجامعه برقرار باشد؛ اگر درکنار کاهش قدرت خرید، موجودی کالاها کاهش پیدا کند مدیریت آن سخت خواهد بود.

مشهد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه طراحی سامانه‌ای را از سال گذشته آغاز کرده است که می‌توان با کمک آن افراد بیکار، جنسیت، نوع مهارت‌ها و دانش آنان و... را شناسایی کرد.

شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: مصرف برق در روز گذشته 5700 مگاوات افزایش یافت که نسبت به روز مشابه سال گذشته 9 درصد رشد دارد.

فاز 11 پارس جنوبی که بیش از 20 سال به دلیل تحریم‌ها معطل مانده بود، با تیکه بر تخصص و توان فنی مهندسان ایرانی به بهره‌برداری رسید.

اداره‌کل استاندارد استان تهران اعلام کرد تولید کپسول گاز بوتان و ال پی جی مشمول استاندارد اجباری است.

سخنگوی اقتصادی دولت از پیشنهاد وزارت اقتصاد برای نرخ گذاری خوراک پتروشیمی ها خبر داد.

مؤسسه ریستاد انرژی اعلام کرد که احتمالاً اتحادیه اروپا تلاش خواهد کرد که انبارهای ذخیره‌سازی گاز خود را پیش از فرا رسیدن زمستان پر کند که بر این اساس قیمت گاز بالا خواهد رفت.

بر اساس لایحه برنامه هفتم توسعه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا پایان این برنامه به سالانه 131.5 میلیون تن می‌رسد که نسبت به ظرفیت فعلی 43 درصد افزایش خواهد یافت.

تنوع قیمت گوشت قرمز از فروشگاه های سطح شهر تا فروشگاه های آنلاین از حدود 485 تا 515 هزار تومان (گوسفندی) نشان از سلیقه ای عمل کردن در نرخ گذاری بازار این محصول دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: طی دو هفته آینده مرکز تجاری ایران در کشور چین فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

نفت بیشترین تأثیر را بر رشد اقتصادی از طریق افزایش بهره‌وری عوامل تولید در سال 1401 داشته است به طوریکه رشد ارزش‌افزوده در گروه‌های دیگر به مراتب کمتر از رشد بخش نفت بوده است.

آبادان - قطعی و اُفت فشار آب در منطقه زمین شهری و روستای سید حسن حکیم سبب گلایه برخی از شهروندان شد.

در آمار منتشرشده روزهای قبل درباره تسهیلات بانک‌ها، مبالغ پرداختی توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در قالب عقد مشارکت حقوقی، لحاظ نگردیده است.