پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

اجرای طرح ایجاد محدودیت برای مشترکان بدمصرف تهرانی در سال گذشته توانست 10 درصد میانگین مصرف هر خانوار را نسبت به زمان شروع طرح کاهش دهد.

اعضای کمیسیون انرژی تاکید کردند به منظور بهینه سازی مصرف انرژی معاونت راهبردی مدیریت انرژی در دولت تشکیل شود.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن از خودکفایی در تولید ریل خبر داد و گفت: خط ریلی زاهدان - خاش به طور کامل داخلی سازی شده است.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری گفت: سامانه ستادهای بازآفرینی شهری پایدار قابلیت مدیریت برگزاری جلسات ستادها، گزارش تولید و نوسازی مسکن و اقدام مشترک اعضای ستادها را دارد.

یک کارشناس اقتصادی گفت: مداخلات بی رویه دولت عرصه را برای بخش خصوصی تنگ می کند از این رو در محیطی که امنیت اقتصادی وجود نداشته باشد بخش خصوصی عقب نشینی می کند.

عدم ثبت معاملات، گرانفروشی، انجام معاملات بی پشتوانه و چندین مورد دیگر از جمله تخلفاتی است که این روزها در برخی از صرافی ها به چشم می خورد.

معاون جنگل سازمان منابع طبیعی، گفت: عمده آفات در جنگل‌های زاگرس، جوانه خوار و برگ خوار بلوط است که با محلول پاشی غیرشیمیایی مبارزه با آن‌ها را شروع کردیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد با یک میلیارد تومان پول پیش می توان یک خانه لوکس در تهران اجاره کرد.

سمنان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه توزیع گوشت و مرغ منجمد در استان آغاز شد، گفت: هیچ کمبودی در اقلام اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد.

بررسی ها نشان می دهد که با داشتن پنج میلیارد تومان می توان در اغلب مناطق تهران خانه دار شد.

فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی 29 فروردین تا 20 اردیبهشت فردا (سه شنبه 22 فروردین ماه) آغاز می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از از پیشران هایی که قطعا می‌تواند جزو نقاط اثر گذار روی رشد طولانی مدت در کشور ما باشد بخش مسکن است.

جزئیات قیمت جدید خودروهای دو شرکت ایران خودرو و سایپا اعلام شد؛ بر این اساس حداکثر افزایش قیمتی 42 درصد و کمترین آن 10 درصد است.

طبق اعلام ایمیدرو، «سامانه گزارشگران فساد و شکایات» آماده دریافت تخلفات در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: نرخ ارزی که نوسان دارد، نرخ ارز کانالهای تلگرامی است که نرخ ارز کشور نیست. این قیمت ها عموماً نرخ‌های تحریف شده و ساختگی است که هیچ نیازی از کشور با آن تأمین نمی‌شود.

تا پایان ماه دی سال 1401 نزدیک به 707 میلیون دلار طرح معدن و صنایع معدنی تکمیل و آماده راه‌اندازی کرد.