پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر صمت با بیان اینکه برخی کشورها با اجرای قانون مالیات بر سود مازاد گرانی و گران‌فروشی را مهار کرده اند گفت: به زودی پیش نویس لایحه مالیات بر سود مازاد در دستور کار هیأت دولت قرار می گیرد.

مدیر کل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی از اعلام نتایج نهایی نهمین آزمون استخدامی ستاد و سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها تا هفته آینده خبر داد.

محمدرضا طلایی به عنوان عضو موظف هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزی به مدت 3 سال تعیین شد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ سند توسعه بخش تعاون توسط رئیس‌جمهور در 28 اسفندماه سال 1401 برای اجرا خبر داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از برنامه 15 بندی دولت برای ساماندهی بازار اجاره‌بها خبر داد و گفت: سال 1402 سال خوبی از جهت هدایت اعتبارات به فعالیت‌های تولیدی و مولد خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت گفت: نوبت‌دهی زمان تحویل خودروهای داخلی اواخر فروردین مشخص می‌شود.

پس از هشدار تحریمی از سوی آمریکا، دولت ترکیه اعلام کرده که می‌خواهد بازصادرات کالاهای غربی به روسیه را متوقف کند.

قیمت دلار در بازار مبادله در روز دوشنبه نیز با روند افزایشی مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، آمادگی برای تولید پایدار و تامین برق مشترکان را اولویت اول صنعت برق حرارتی برشمرد.

قاسم زاده با بیان اینکه امروز با گذشت حدود 7ماه از سال آبی‌جاری، ورودی سدهای کشور درمقایسه با5سال اخیر 13 درصد کاهش یافته، گفت: خروجی سدهای کشور نیز در همین بازه زمانی کاهش 33 درصدی داشته است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: برای مالکان بخش خصوصی به منظور ساخت و ساز در راستای این طرح امتیازات ویژه در نظر گرفته شده است.

بنا بر تصمیمات جدید وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد تا صادرات سیب زمینی آزاد شود.

در نخستین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری در سال جاری با الحاق 60 هکتار اراضی در برازجان و 145 هکتار اراضی در شهر جدید پرند برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن موافقت شد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، از کاهش واردات برنج خارجی به کشور خبر داد.

سخنگوی صنعت آب گفت: اواخر هفته (چهارشنبه و پنج‌شنبه) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و هموطنان باید از بستر رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: برای نخستین بار در بخش کشاورزی برای پیشگیری و کاهش خسارت‌ها از شرکت‌های دانش بنیان استفاده شد.