چهارشنبه 28 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

تبریز - مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: کشاورزان به دلیل درآمد اندک، توان پرداخت حق بیمه محصولات کشاورزی را ندارند.

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقام معظم رهبری امروز در جمع کارگزاران نظام بر ضرورت استفاده از راهبرد روابط خارجی در بهبود عملکرد اقتصادی کشور تاکید کردند.

یک کارشناس اقتصادی با انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اگرچه وجود پدیده قاچاق به اشتغال و تولید آسیب می‌زند؛ اما بیشترین تأثیر منفی را بر بازار ارز می‌گذارد.

عضو کمیسیون عمران گفت: برای مهار تورم در بخش مسکن باید اول بازار مصالح ساختمانی را به ثبات رساند بعد برای افزایش ساخت و ساز برنامه ریزی کرد.

اهر - فرماندار اهر با بیان اینکه درختان قطب سیب آذربایجان دچار سرمازدگی 100 درصدی شد، گفت: علاوه بر سیب، درختان گردو، زردآلو، هلو، شلیل، بادام، گلابی، آلو و گوجه سبز نیز دچار خسارت شده اند.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: احیا زمین های بایر به طور متوسط حدود 30 میلیون تومان اعتبار در هکتار نیاز دارد.

رشت - مدیرکل شیلات گیلان از احداث بزرگترین استخر نگهداری و ذخیره مولدین ماهی سفید در سواحل خزر خبر داد و گفت: این استخر در فضای 4 هکتاری ایجاد شده و کار تکثیر طبیعی را بر عهده دارد.

اهواز - مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به پهلوگیری هشت فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر امام گفت: فرآیند تخلیه محمولات این کشتی‌ها با اختصاص تجهیزات مناسب شروع شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اساس فعالیت شرکت‌های تابعه وزارت کار را شفافیت در عملکرد و حرکت در مسیر ارتقای بهره‌وری و رشد تولید عنوان کرد.

سه روز از تصویب قیمت‌های جدید خودرو توسط شورای رقابت گذشت اما هنوز این نهاد قیمت‌ها را منتشر نکرده است.

صید ماهیان استخوانی دریای خزر با دو روز تمدید به پایان رسید و صید هر نوع ماهی استخوانی ممنوع و به 6 ماه بعد موکول شد.

نظام بانکی سوئیس که تا پیش از این یکی از محبوب ترین ساختارهای پولی در غرب به شمار می رفت طی هفته های گذشته درگیر یک بحران جدی شد و البته توانسته تا حدودی آن را مدیریت کند.

نتایج یک نظرسنجی از سوی رویترز نشان می دهد که کارشناسان بر این باورند که ارزش دلار در سال 2023 دربرابر ارزهای دیگر کاهش خواهد یافت.

مدیرکل دفترامور بیابان سازمان منابع طبیعی با اشاره به سرعت گسترش بیابان در کشور گفت: بیابان زایی فرآیندی خزنده است و می‌تواند با عواملی مثل تغییرات کاربری زمین و سوءمدیریت منابع آب تشدید شود.

عضوشورای عالی کارگفت: براساس مذاکرات در شورا اگر تورم از پیش‌بینی‌ها فراتر رود یا دولت قصد ترمیم حقوق کارکنان داشته باشدجلسه شورای عالی کار دوباره تشکیل ونسبت به اصلاح این مزداقدام خواهد شد.

وزارت صمت به دنبال نامه معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به شورای رقابت درباره مصوبه قیمت‌گذاری خودرو، برای همکاری با شورای رقابت در این موضوع اعلام آمادگی کرد.