پنج‌شنبه 1 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت، گروه بهمن را گروه خودروسازی با محصولات متنوع دانست و گفت: محصولات این مجموعه می‌تواند نیازهای شهری در خدمات و حمل و نقل عمومی را برطرف کند.

سومین کنفرانس استایل پرایس با موضوع اکتشافات ذخایر معدنی، فرصت‌ها و چالش‌ها صبح امروز سه‌شنبه 9 اسفند 1401 در سالن همایش‌های هتل المپیک برگزار شد.

جولایی گفت: با توجه به کاهش برودت و بهبود شرایط آب و هوایی در کشور شاهد سیر نزولی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری هستیم که سبب شدتحویل گازبه بخش‌های نیروگاهی، صنایع عمده و پتروشیمی افزایش یابد.

محرابیان در جمع خبرنگاران گفت: با بهره گیری از توان و دانش شرکت‌های دانش بنیان قادر خواهیم بود مشکلات صنعت آب و برق را حل کنیم.

قیمت دلار در بازار مبادله به 43373 تومان رسید.

معاون برنامه واقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: میانگین راندمان آب درکشور پایین است و به ازای هر متر مکعب آب مصرفی در بخش کشاورزی فقط یک کیلو گرم محصول برداشت می‌شود.

وزیر اقتصاد گفت: دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ابتدا در ساحت مدیریت بازار ارز کشور و دوم در ساحت مدیریت بازار و قیمتهای داخلی تا شب عید و ماه رمضان، پیش نویس و متنی را آماده کند.

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: کاهش چشمگیری در فوتی های جاده ای داشتیم اما با گذشت زمان فوتی ها در حال افزایش اند.

سخنگوی وزارت صمت گفت: مبنای قیمت زنجیره فولاد قیمت ارز نیمایی است و تمام عرضه ها از مسیر بورس کالا خواهد بود.

رئیس شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: مدیریت حوزه معادن و مجموعه فولادی از فضای دولتی به خصوصی رفته است اما این جابجایی به صورت ناقص رها شده است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: 320 هزار تراکتور فرسوده در کشور فعالیت دارد که 55 درصد ناوگان ماشینی بخش کشاورزی را شامل می شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ارزش ذخایر برجا و قطعی شده معدنی اکتشاف شده در در مناطق مختلف شامل سنگ آهن، سرب و روی، طلا، مس، بوکسیت، باریت، زغال سنگ و شورابه 28 میلیارد دلار است.

شاخص کل بورس امروز با رشد 29 هزار واحدی توانست روند صعودی خود را تثبیت کند.

آبادان - سفیر برزیل در ایران گفت: در سال 2022 مبادلات تجاری بین ایران و برزیل به بیش از چهار میلیارد دلار رسید.

در بازارهای مالی اختلاف بین ارزش ذاتی یک دارایی و قیمت آن را حباب می‌گویند. برای به دست آوردن قیمت واقعی سکه می‌توانیم از راه حل اشاره شده استفاده کنیم.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در صورت عدم توجه به تغییرات اقلیمی جهان و ادامه فرسایش خاک کشور در آینده ایران جزو 70 کشور خشک جهان خواهد بود.