سه‌شنبه 26 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

با نزدیک شدن به ایام نوروز و خانه تکانی ها، مصرف آب در تهران صعودی شده است و هر روز به رکورد های جدید می رسد با این حال آبفای تهران نسبت به بد مصرفان هشدار جدی داده است.

سیستم بومی مدیریت پذیرش مسافر که طراحی، ساخت و پشتیبانی آن از سوی متخصصین ایرانی صورت گرفته و با حضور وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه امام خمینی (ره) افتتاح شده است.

عرضه بلیت قطارهای مسافری رجا برای مسیر مشهد از روز دوشنبه آغاز می شود.

وزیر راه و شهرسازی از ایمن‌سازی 200 نقطه حادثه‌خیز از 877 نقطه پرآسیب خبر داد.

اهواز - در جریان بارگیری ریلی 198 دستگاه واگن حامل کالاهای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی (ره)، ضمن حمل و ارسال 10 هزار و 709 تن در یک شبانه روز، رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت رسید.

ساری - فصل شالیکاری در دشت‌های مازندران از سر گرفته شد و شالیکاران بی رمق تر از سال‌های قبل به شالیزارها پاگذاشتند چرا که وعده های پارسال امسال سراب بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در منطقه یک و دو تهران اجاره خانه دلاری شده است بنابراین سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا این معاملات قانونی است یا خیر؟

مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل شرکت دخانیات ایران در دفتر مرکزی شرکت برگزار شد.

عمده کارشناسان معتقدند که فتح قله دلار ناشی از عدم شناخت بازار از سوی بانک مرکزی، مقاومت مافیای ارزی در برابر مرکز مبادله و دامن زدن به انتظارات تورمی بوده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج آن کشاورزی گفت: از مولفه‌های امنیت غذایی، دسترسی اقتصادی است و محصولات شیلاتی در این زمینه نیاز به تحقیق و توسعه دارد.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ضمن اشاره به تامین همه نیازهای ارزی در این مرکز، از تخصیص 14.5 میلیون دلار ارز خدماتی طی روز جاری خبر داد.

کرج - معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از اجرای محدودیت ترافیکی در جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال در محدوده این استان خبر داد.

امکان ارائه خدمت حساب وکالتی برای خریداران خودروهای وارداتی در بانک شهر فراهم شد.

مدیرعامل راه‌آهن از آغاز پیش فروش بلیت‌های قطارهای نوروزی سال 1402 از روز شنبه 13 اسفندماه در کلیه مسیرها به استثنای مسیرهای منتهی به مشهد مقدس و بالعکس خبر داد.

رییس سازمان شیلات ایران اعلام کرد: عرضه مستقیم ماهی شب عید از 18 تا 28 اسفند در قالب نمایشگاه در تهران و تمام استان‌های کشور با مشارکت تشکل‌های تولیدکننده برگزار می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با توجه به تجارب گذشته برخی افراد سودجو با استفاده از امکانات حداقلی به ایجاد واحدهای صنفی غیرمجاز اقدام می کنند.