پنج‌شنبه 1 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با انتصاب علی رستمی به عنوان رئیس ستادتسهیلات نوروزی، مصوبات این ستاد را برای اجرا در فرودگاه‌های سراسر کشور ابلاغ کرد.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت در نشست خبری گفت: هفته آینده اطلاعیه و عرضه ها در مورد خودروهای داخلی منتشر می شود.

امروز افزایش عرضه در نمادهای شاخص ساز به ویژه نمادهای فولاد، شستا، شتران، شبندر و کگل مشهود بود.

سکه امامی تا این ساعت با قیمت 28 میلیون و 800 هزار تومان معامله می شود که نسبت به اوج قیمتی در روز گذشته ریزش 2 میلیون و 500 هزار تومانی داشته است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از یک میلیون و 300 هزار هکتار از اراضی گندم کشور تحت پوشش کشت قراردادی قرار دارد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به محدودیت منابع پایه باید برای پایداری امنیت غذایی تلاش کنیم و در این راستا باید بهره‌وری در آب و خاک را ارتقا دهیم.

مدیر بهره برداری از تأسیسات شهری آبفای تهران گفت: منابع آبی مانند سایر انرژی‌ها نظیر گاز و برق به راحتی خارج از حوزه قابل انتقال نبوده و باید رفتاری که نسبت به آب شرب را داریم تغییر داد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: 15 هزار تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید ذخیره شده است، همچنین 1.3 میلیون تن خرما تولید داریم که در ایام ماه رمضان عرضه می‌شود.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: دفتر سرمایه‌گذاری و فن‌آوری‌های نوین ساخت به‌منظور تقویت منابع مورد نیاز صندوق ملی مسکن و متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تشکیل شده است.

سخنگوی وزارت صمت از عرضه 500 هزار خودروی داخلی طی هفته آینده از سوی تمام خودروسازان داخلی خبر داد و گفت: عرضه خودروها با قیمت‌هایی است که از سوی شورای رقابت تعیین می‌شود.

نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به بهمن‌ماه 1401 نسبت به دوازده ماه منتهی به بهمن‌ماه 1400 معادل به 43.6 درصد رسید.

در الگوی اقتصاد مقاومتی مساله قیمت و ارزان سازی مواد غذایی موضوع مهمی است در این باره مشارکت کنندگان طرح فجر تا فطر چقدر موفق عمل کرده اند.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت با بیان اینکه قیمت خودروهای وارداتی توسط سازمان حمایت تعیین می شود، از تحویل اولین خودروها تا پایان سال خبر داد.

علی فراقی گفت: دخالت دولت در بازار سرمایه با تغییر عوامل بنیادی همیشه مانع شکل گیری روندهای صعودی است.

اجاره بهای یک واحد آپارتمان در محدوده هفت حوض حداکثر 15 میلیون تومان با پیش پرداخت یک میلیارد و 250 میلیون تومان است.

برای خرید یک خانه 90 متری در محله هفت حوض باید حداقل 4 میلیارد و 680 میلیون تومان پرداخت کرد.