پنج‌شنبه 1 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین - کرج خبر داد.

امروز بر خلاف روزهای قبل شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل وضعیت بهتری دارد.

تایباد رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان تایباد گفت: تولید هر هزار لیتر آب 2 هزار و 800 تومان هزینه به همراه دارد که سهم واریزی مردم در شهر 400 تومان و در روستا 200 تومان است.

اهواز - مدیرکل شیلات خوزستان گفت: دومین محموله به تعداد 350 هزار قطعه انواع بچه ماهی بومی و گونه‌های کپورماهی در هفته جاری در بالادست دریاچه سد مسجدسلیمان (گدار لندر) رهاسازی شد.

می‌توان از طریق واردات گاز از کشور قطر اقدام به صادرات و ترانزیت گاز و یا تبدیل گاز وارد شده از قطر به برق و صادرات آن به کشورهای همسایه نمود.

عشقی گفت: پیشرفت صنعت به‌ویژه صنایع دانش‌بنیان فخرآفرین است؛ اما متاسفانه مناسبات و سیاست‌های اشتباه در حوزه مصرف و سرمایه‌گذاری باعث شده که دستاوردهای آن‌ها دیده نشود.

از زمان راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران تا روز گذشته بیش از 2 میلیارد دلار به صورت حواله عرضه شده است.

منظور با صدور بخشنامه‌ای، موضوع مالیات برارزش افزوده انواع خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت‌های تولید داخل و وارداتی برقی وتمام برقی مشمول تبصره 2 ماده (28) این قانون را برای اجرا ابلاغ کرد.

رییس مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: هوشمندسازی آبیاری نهالستان‌های منابع طبیعی کشور به طور متوسط 40 درصد مصرف آب را کاهش می‌دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان می‌توانند با تعیین چشم‌اندازی مشترک به توسعه صادرات در بازار اوراسیا دست یابند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی نابیناست زیرا آمار دقیقی از فعالیت های کشاورزی به ویژه در تولید و زمین های زیر کشت ندارد در نتیجه نمی توان برنامه ریزی درست و دقیق داشت.

درآمدهای مالیاتی در 11 ماه سال جاری به 428 هزار میلیارد تومان رسید؛ بنابراین تاکنون 106 درصد درآمدهای مالیاتی محقق شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، از این پس تمام آنچه به بازار سیب زمینی مربوط است را بخش خصوصی مدیریت خواهد کرد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه حدود 15 هزار ماشین‌آلات فرسوده با 20 سال عمر داریم، گفت: در حال حاضر هیچ معدن‌دار و واردکننده‌ای مشکلی برای واردات ماشین‌آلات معدنی حتی مستعمل ندارد.

بهمن دیزل در نظر دارد امپاور، فورس 6 تن و فورس 6 تن خوابدار را هفته آینده (15 اسفند) در بورس کالا عرضه کند؛ تاریخ تحویل 3 محصول 31 خرداد سال 1402 خواهد بود.

به منظور شناسایی دقیق و نظارت کامل بر اطلاعات مشتریان، افزونه (ماژول) ثبت روابط اشخاص و وکالت نامه ها در سامانه مدیریت اطلاعات مشتریان بانک ملی رونمایی شد.