پنج‌شنبه 22 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

برای جاماندگان ثبت‌نام خودروهای داخلی، سامانه عرضه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس esalecar.ir از دوشنبه به مدت دو روز (7 و 8 فروردین ماه) فعال می‌شود.

اصفهان - رئیس شورای اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان از راه‌اندازی 10 ایستگاه امنیت سلامت در جاده های اصلی استان خبرداد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی میزان و نوع تردد مسافران نوروزی از تاریخ 24 اسفند 1401 تا 3 فروردین 1402 را تشریح کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: توزیع سیب و پرتقال بدون محدودیت با قیمت مصوب تا پایان فروردین انجام می‌شود و محدودیتی در این خصوص نداریم.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: در سومین روز از فصل بهار سال 1402، 120 میلیون و 400 هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از جابه جایی یک میلیون و 96 هزار و 138 مسافر از 24 اسفندماه 1401 تا دوم فروردین 1402 خبر داد.

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: تا پایان دومین روز از فروردین سال جاری 1 میلیون و 82 هزار و 214 سفر دریایی و 634 هزار و 102 هزار گردشگری دریایی، صورت گرفته است.

یک مقام مسئول وزارت نیرو گفت: توان عملی 286 واحد نیروگاهی کشور با اجرای طرح‌های ارتقای توان واحدهای گازی و سیکل ترکیبی و رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری حدود یک‌هزار و 35 مگاوات افزایش یافت.

نائب رئیس سندیکای صنایع کنسروسازی گفت: براساس برآورد مرکز آمار بین 18 تا 20 درصد اشتغال صنعتی کشور ناشی از اشتغالزایی مستقیم در صنایع غذایی است.

وزیر نفت اعلام کرد: در سال 1401، 190 میلیون بشکه نفت بیشتر از سال 1399 و 83 میلیون بشکه بیشتر از سال 1400 نفت صادر شد و پیش‌بینی امسال رکودی تازه در صادرات نفت ثبت شود.

تبریز - رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: باتوجه به اینکه رهبر انقلاب شعار سال را مهار تورم و رشد تولید انتخاب کرده‌اند، هدف اصلی ما رفع موانع تولید و میدان دادن بیش از پیش به بخش خصوصی است.

عرضه بخشی از اموال مازاد دولت در طرح مولدسازی و در قالب صندوق‌های املاک و مستغلات علاوه بر تامین نقدینگی، سرمایه‌گذاران را هم از سودهای این اموال منتفع می‌کند.

یک کارشناس بخش کشاورزی گفت: سالانه بیش از 500 هزار تن روغن خام آفتابگردان برای تامین بخشی از نیاز کشور به روغن نباتی وارد می شود.

سازمان بورس و اوراق بهادار با اتصال به درگاه ملی مجوزهای کشور به نشانی (mojavez.ir) و ایجاد سامانه یکپارچه صدور مجوزهای نهاد مالی (سمین)، جهشی در بخش صدور مجوز نهادهای مالی ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به انجام سوآپ گاز از ترکمنستان گفت: با رایزنی های انجام شده با طرف ترکمنستانی دنبال واردات مستقیم گاز از این کشور هستیم.

بورس انرژی ایران یکشنبه (6 فروردین) میزبان عرضه 45 هزار تن گاز مایع و فول رنج نفتا شرکت نفت ستاره خلیج فارس است.