یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رشت - معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور از توزیع بیش از 16 هزار جعبه تخم نوغان در گیلان خبر داد و گفت: نوغانداران از امروز می توانند در 8 شهرستان گیلان تخم نوغان خود را تهیه کنند.

فراقی گفت: برای رفتار حرکتی هفته جاری انتظار می‌رود بازاری متعادل رو به بالا را شاهد باشیم که در تک سهم‌ها با بازدهی قابل توجه تری همراه باشد.

شاخص کل بورس با اصلاح کار خود را در معاملات ابتدای اردیبهشت آغاز کرده است.

وزیر صمت در گزارشی وضعیت صنعت خودرو را از زمانی که تحویل گرفته بود با امروز مقایسه و اقدامات دولت سیدهم برای نجات این صنعت را تشریح کرد.

دو خودروساز بزرگ کشور از صبح دوشنبه بزرگترین عرضه هفتگی خود را آغاز می‌کنند و قرار است تا پایان هفته بالغ بر 50 هزار خودرو به مشتریان تحویل داده شود که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

بررسی های نشان داده است که قیمت ها در املاک با قیمت های سایت های فروش کمی متفاوت است.

محسن رسولیان گفت: ورودی پارکینگ شماره 1 تا یک ساعت 10.000 تومان است و چون محاسبه هزینه این پارکینگ ساعتی است استفاده از پارکینگ شماره 1 جهت بدرقه و استقبال از مسافرین پیشنهاد می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مسئله مسکن می‌تواند زمینه‌ساز رشد تولید شود و اگر ساخت مسکن در کشور شتاب بگیرد، مشاغل زیادی به شکل مستقیم و غیرمستقیم رونق خواهند گرفت.

رشت - رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه تاکنون با 130 کارخانه چایسازی قرارداد امضا شده است، گفت: براساس پیش بینی ها امسال بیش از 130 تُن برگ سبز چای برداشت خواهد شد.

وزیر اقتصاد گفت: والدین متولدان سال 1401 به مرور می‌توانند برای دریافت سهام نوزادان خود بدون مراجعه حضوری و ازطریق درگاه ملی دولت هوشمند اقدام کنند.

مجری پروژه طرح توسعه میدان رسالت گفت: با استقرار دکل حفاری در مجاورت سکوی DP-R1 میدان نفتی رسالت واقع در منطقه لاوان، گامی دیگر در راستای افزایش تولید این شرکت برداشته شد.

نوید رجایی گفت: با توجه به آنچه در گذشته رخ داد برای هفته پیش رو همچنان ارزش معاملات را بالا درنظر می‌گیریم و موج هیجان و بازار از قرمز به سبز و بالعکس رخ خواهد داد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای این که معدن برای نسل‌های آینده بماند، صندوقی مثل صندوق توسعه ملی در قانون برای معدن ایجاد کردیم.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: طی روزهای اخیر درخواست رسمی هواپیمایی کشوری عربستان به منظور برقراری 3 پرواز در هفته (خارج از پروازهای حج) توسط سازمان هواپیمایی کشوری دریافت شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اولویت ساخت روستاهای فرسوده کشور در سال 1402 خبرداد.

یک مقام مسئول با اشاره به افزایش عرضه دام گفت: قیمت منطقی لاشه 310 هزارتومان در هر کیلو است و بالاتر از آن گرانفروشی است.