دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در آزادراه ساوه - تهران و بارش باران در برخی محورهای همدان، کردستان و کرمانشاه خبر داد.

اهواز - سازمان منطقه آزاد اروند که روزگاری قرار بود طعم شیرین توسعه را به مردم آبادان و خرمشهر بچشاند به نظر می‌رسد از ریل توسعه خارج شده است و نیاز به دگرگونی دارد.

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در شرایط فعلی کمبود ارز وجود ندارد، گفت: درآمدهای ارزی روند صعودی داشته؛ اما متأسفانه در اقتصاد ما سفته‌بازی و فعالیت‌های سوداگرانه به‌شدت محبوب است.

اجاره بهای یک واحد آپارتمان در محدوده ونک حد اقل 6 میلیون تومان با پیش پرداخت 300 میلیون تومان است.

سفارت ایران در کاراکاس اعلام کرد خط مستقیم کشتیرانی بین ایران - ونزوئلا از بهمن 1401 برقرار شده است.

برای خرید یک خانه 100 متری در محدوده ونک باید حداقل 6 میلیارد و 700 میلیون تومان پرداخت کرد.

رصد بازار نشان می دهد قیمت هر کیلو گوشت گوسفند منجمد بسته بندی شده وارداتی 247 هزار تومان، گوشت گوساله منجمد وارداتی 220 هزار تومان و گوشت گرم گوساله داخلی 257 هزار تومان است.

پهنه های خزر فرصتی طلایی برای ارزآوری دریایی دارد و در این میان توجه به آبزی پروری می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال و پویایی اقتصادی گامی بزرگ در توسعه اقتصاد دریامحور باشد.

قیمت دلار اسکناس در بازار مبادله ارز و طلا به 44648 تومان رسید.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: هشت میلیون و 500 هزار هکتار اراضی کشاورزی در سطح کشور وجود دارد که 56 درصد آن با آب‌های زیرزمینی آبیاری می‌شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مرکز مبادله ایران مورد تایید مجلس است.

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی تاکید کرد: افزایش شدید قیمت ارز در هفته‌های گذشته منطقی واقتصادی نبود.

محمدعلی شیرازی گفت: تأمین مالی صورت گرفته دراین پذیره‌نویسی، نقدینگی لازم جهت اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مردم را بدون‌نیاز به سپرده‌گذاری وبدون قرار گرفتن در نوبت دریافت وام فراهم می کند.

مجموع ارز عرضه شده به صورت حواله در روز گذشته به معادل 453 میلیون دلار رسید.

مرکز مدیریت راه‌های کشور، از تردد روان و عادی در محورهای مواصلاتی کشور در روز جمعه دوازدهم اسفندماه خبر داد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی گفت: نابسامانی در بازار ارز، تامین مواد اولیه زنجیره صنعت نساجی را با مشکل مواجه کرده است.