دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

اصفهان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: 30 کیلومتر از شبکه فاضلاب کلان‌شهر اصفهان نیاز به بازسازی فوری دارد.

پیش بینی این است که این هفته بازار نوسانی بوده و معاملات شارپی را شاهد نباشیم مگر اینکه باز هم با یک حرکت شارپ در دلار و طلا در بازار آزاد مواجه شویم.

مدیرعامل گروه بهمن با تاکید بر اهمیت اتاق‌های بازرگانی و نقش آنها به عنوان ابزار حیاتی توسعه صنعت و بخش خصوصی در کشور، جایگاه آنها را به مثابه میانجی‌گر دولت و بخش خصوصی تبیین کرد.

اصفهان - ندا سپاهی خبرنگار خبرگزاری مهر اصفهان در نخستین دوره جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب» رتبه دوم بخش خبر را کسب کرد.

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح طرح‌های راهداری در استان‌ها گفت: کارویژه دولت جدی‌گرفتن نهضت رفع نقاط پرخطر و حادثه خیز است.

قیمت دلار نسبت به دیروز با تغییر کمی مواجه شده و به 44816 تومان رسید.

محرابیان گفت: امروز در کشور30 هزار مگاوات از 70 هزار مگاوات حداکثر تقاضای مصرف در تابستان، مربوط به مصارف سرمایشی است و با استفاده از کولرهای استاندارد 50 درصد مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند.

پاییز 1401 متوسط قیمت سیب زمینی 97650 و پیاز 73799 ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب 128.2 و 137.9 درصد افزایش داشته است.

داریوش باقر جوان گفت: به زودی سامانه لیست انتظار را در مسیرهای پرتقاضا به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک وزارت صمت ضمن اشاره به عرضه پوشاک با تخفیف حداقل 20 درصدی از 15 اسفند ماه، گفت: در کنار فروش فوق العاده فیزیکی 4 سکوی دیجیتال فروش نیز پوشاک ارائه خواهند کرد.

نرخ ارز مبنای حقوق و عوارض گمرگی نرخ ETS و معادل 28,500 تومان است و هیچ تغییری نکرده است.

ایذه - مدیرکل شیلات خوزستان گفت: پیگیری واگذاری زمین به اداره کل شیلات خوزستان برای احداث مجتمع پرورش ماهیان خاویاری بخش سوسن ایذه در دستورکار شیلات استان قرار گرفت.

شاخص کل بورس امروز اصلاح 33 هزار واحدی را تجربه کرده اما در این میان نمادهای خودرویی وضعیت بسیار مثبتی را تجربه کردند.

یک مقام مسوول گفت: در ایام پیش فروش بلیت های قطار قطعی سایت و آمارگیری ها طبیعی است و هموطنان از ساعت 14 می توانند بلیت قطار خود را به صورت اینترنتی خرید کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از مهرماه سال جاری تاکنون با اجرای بسته تشویقی شهرسازانه در بافت‌های فرسوده، شاهد 335 درصد رشد در صدور پروانه ساخت درشهرتهران درمقایسه بامدت مشابه سال قبل هستیم.

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز 13 اسفند ماه 1401 اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به 29 میلیون و 185 هزار تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم 4 میلیون و 860 هزار تومان است.