سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی 1401 با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و احمد وحیدی وزیر کشور در مرکز همایش های موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

اردبیل - معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: قیمت تمام شده مسکن ملی در استان اردبیل به 720 میلیون تومان رسیده است.

مشهد رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طرح تشدید کنترل بهداشتی مواد پروتئینی از سیزدهم اسفند امسال تا پایان عید فطر اجرا می‌شود.

کارشناس مدیریت وبرنامه‌ریزی شهری گفت: بسته 19 بندی تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده به گونه‌ای تدوین شده تاجلوی مخاطرات طبیعی از جمله زلزله و خطرات آن گرفته شود و آثار آن به حداقل کاهش پیدا کند

نهمین همایش بانکداری الکترونیک ونظام‌های پرداخت باعنوان «ارزش‌آفرینی دیجیتال» و باحضور صاحب نظران بانکی و اقتصادی طی روزهای 1 و 2 اسفند برگزار می‌شود.

مجتبی یوسفی گفت: صنعت هوایی کشورمانزدیک به 40 سال است که به سختی نیروهای متخصص خود راحفظ کرده است ازطرفی راه تداوم فعالیت وتقویت آنها افزایش قیمت بلیط نیست که فشار حداکثری به مسافران وارد کند

طرح «فجر تا فطر» با همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای از 12 بهمن 1401 در سراسر کشور اجرا شد؛ در این طرح 34 قلم کالا که جز کالاهای اساسی و مصرفی مردم است، با تخفیف 10 تا 25 درصد عرضه می شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخشنامه‌ای، اختیار بخشودگی جرایم مالیاتی را تا آخر بهمن امسال، با شرایطی به مدیران کل امور مالیاتی استان‌ها تفویض کرد.

وزیر نیرو گفت: تا پایان سال‌جاری 112 طرح بزرگ صنعت آب و برق افتتاح و مرحله بهره‌برداری می رسد.

رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: در هفته‌های اخیر، صادرات تمام کالاهای دارای مجوز به عراق انجام شده و تنها در انتقال ارز مشکلاتی به‌وجود آمده که به‌زودی رفع خواهد شد.

معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها به دنبال آموزش کشاورزان هستیم، گفت: در این راستا 500میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ادوات به کشاورزان اختصاص یافته است.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور گفت: بر اساس نتایج سرشماری زنبورستان‌ها در سال 1401 بالغ بر 136 هزار تن عسل و 3757 تن سایر محصولات زنبور عسل تولید شده است.

سرپرست بانک مسکن اقدامات بانک مسکن را در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، بافت فرسوده و سایر پروژه‌ها تشریح کرد.

قیمت دلار نسبت به ابتدای هفته با کاهش قیمت همراه شد. قیمت دلار در بازار آزاد با ریزش بیش از 200 تومانی به 43400 تومان رسید.

یکی از شرکت های خودروسازی تا پایان امسال، 29 هزار و 500 خودرو در بورس کالا عرضه می‌کند.

امروز بازار سرمایه به شکل عجیبی با قرمزی سراسری همراه بود.