سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بانک تجارت به عنوان حامی بزرگ صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با حضور در چهارمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، آخرین دستاوردها و خدمات خود را ارائه کرده است.

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز 25 بهمن ماه 1401 اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به 25 میلیون و 151 هزار تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم 5 میلیون و 49 هزار تومان است.

باوجوداینکه دولت رویه فسادزای قیر تهاتری در سال‌های گذشته را در لایحه بودجه 1402 حذف کرده بود؛ اما طبق آخرین تصمیمات کمیسیون تلفیق مجلس، قرار است دوباره قیر تهاتری را برگرداند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفت: در سفر رئیس جمهوری ایران به چین عمدتاً مسائل اقتصادی و محیط زیستی پرداخته خواهد شد.

تبریز - وزیر کشاورزی، شیلات، آب، اقلیم و توسعه روستایی جمهوری زیمبابوه نیاز این کشور در حوزه مکانیزاسیون را 20 هزار تراکتور اعلام کرد.

مردم می توانند برای اطلاع از آخرین نرخ های اسکناس ارز به سامانه مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران به آدرس ice.ir به عنوان تنها مرجع رسمی اعلام نرخ نقدی ارز در کشور مراجعه کنند.

یک منبع آگاه از موافقت چین با فاینانس پروژه های بزرگ به خصوص در حوزه انرژی خبر داد.

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران گفت: سازمان بنادر و دریانوردی و اتحادیه مالکان کشتی ایران با جدیت پیگیر تامین سوخت کم‌سولفور از طریق دولت و مجلس شورای اسلامی هستند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: اخیراً بانک مرکزی بخشنامه‌ای را ابلاغ کرده که بر اساس آن واردکنندگان قبل از تخصیص ارز باید 5 تا 100 درصد معادل ریالی پول را در بانک بلوکه کنند.

خجسته مهر باتاکید بر ضرورت شتاب‌بخشی به نگهداشت توان تولید میدان‌های گازی گفت: چشم‌انداز ترسیم‌شده برای این شرکت افزایش تولید گازبه مقدار 142 میلیارد مترمکعب افزایش خواهد یافت.

خجسته مهربا تاکید بر ضرورت شتاب‌بخشی به نگهداشت توان تولید میدان‌های گازی شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: چشم‌انداز ترسیم‌شده برای این شرکت افزایش تولید گاز به مقدار 142 میلیون مترمکعب در روز است.

رئیس انجمن صنایع همگن گفت: بانک مرکزی اعلام کرد که ارز 28 هزار و 500 تومان در اختیار تولید کنندگان قرار می‌دهد اما عملاً این نوع ارز وجود خارجی ندارد.

نوشادی گفت: با توسعه میدان گازی بانکول روزانه 15 میلیون متر مکعب گاز تولید می‌شود.

عضو اتاق اصناف کشاورزی ایران گفت: چین درخواست صادرات زعفران، کیوی و پرتقال ایران به این کشور را دارد.

در حالی که مردم کشورهای غربی در پرداخت قبوض برق و گاز خود مانده‌اند، شرکت‌های بزرگ نفتی از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی در 2022، 200 میلیارد دلار سود کرده‌اند.

ساری - ریزش سنگ‌های معلق و رانش گذر از جاده‌های کوهستانی مازندران را برای کاربران و رهگذران پر خطر کرده است.