سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با ریزش قیمت همراه شده است.

کارشناس مسکن گفت: ابلاغیه تشویقی بافت های فرسوده از گذشته تا به امروز بوده است و این باعث افزایش ساخت و ساز در بافت های فرسوده نخواهد شد.

تبریز - مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه گره‌گشایی از کارآفرینان اولویت است، گفت: 350 بسته سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در حال آماده شدن است.

رشت - سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان به تولید 415 میلیون قطعه جوجه از واحدهای مرغ مادر گوشتی در استان خبر داد و گفت: روزانه 600 تن مرغ در گیلان کشتار می شود.

شاکری گفت: ساختار سرمایه گذاری چین در ایران فارغ از موضوع تحریم‌ها همیشه ممکن است.

برای اجاره یک واحد آپارتمان در سعادت آباد حداقل ماهیانه 6 میلیون تومان و رهن 200 میلیون تومان باید پرداخت کرد.

برای خرید یک خانه 100 متری در سعادت آباد باید حداقل 7 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت کرد.

رودسر - وضعیت نابسامان بازار مرکبات و قیمت پایین محصولات تولید شده سبب نگرانی باغداران رودسری برای فروش محصولاتشان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از بازگشایی همه محورهای اصلی و شریانی کشور بعد از بارش‌های اخیر خبر داد و گفت: 5 محور غیر شریانی و 210 راه روستایی همچنان مسدود است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کرد که سفر رئیس جمهور ایران به چین، می‌تواند سرآغاز یک تحول بزرگ باشد.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: قطعات ریز دانه ای که توانایی تجمیع با پلاک های دیگر را ندارند می توانند به تنهایی وارد ساخت و ساز شوند.

قائم مقام وزیر در امور بازرگانی طی نامه‌ای مسئولیت همه امور مربوط به ستاد تنظیم بازار را به رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان واگذار کرد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران اعلام کرد: خرید و عرضه سیستمی نهاده‌های تولید خوراک آبزیان در بازارگاه شیلات راه‌اندازی شد.

برای نخستین بار در کشور، بانک ملت با هدف تامین مالی پالایشگاه گاز بیدبلند، نسبت به انتشار و عرضه اوراق مرابحه ارزی اقدام می کند.

در ادامه به الزامات خروج خودروسازان بزرگ از زیان اشاره شده است.

بانک سپه در دی‌ماه سال جاری بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال در قالب بیش از 15 هزار فقره تسهیلات در حوزه‌های کمک ودیعه مسکن، ازدواج، فرزندآوری و قرض‌الحسنه خوداشتغالی پرداخت کرده است.