سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مشهد سفیر ایران در ترکمنستان گفت: براساس یادداشت تفاهمی که بین ایران و ترکمنستان به امضا رسید مقرر شد کمیته ای برای کمک به برطرف کردن اختلافات بازرگانان و مسائل ترانزیتی دو کشور تشکیل شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از شروع پروژه مولد سازی درایی های مازاد دولت در دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش خبر داد

انتشار آمار رسمی تحولات بازار مسکن در کشور تقریبا متوقف شده است و این می تواند اوضاع بازار مسکن را تحت تاثیر قرار دهد.

ساری - کشاورزی مازندران در سال های پس از انقلاب با تکیه بر توان داخلی و بهره گیری از ابزارهای نوین و هوشمند نظیر پهپادهای کشاورزی اوج گرفته است.

نرخ لوبیا قرمز از هفته گذشته تا هفته جاری 9.62 درصد افزایش قیمت داشته و از هر کیلو 52 هزار تومان به 57 هزار تومان رسیده است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از بارش برف و باران در محور چالوس و بارش باران در محورهای هراز و فیروزکوه و آزاد راه تهران - شمال خبر داد.

معاون بنیاد مسکن از اجرایی شدن 212 هزار و 756 واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها با میانگین پیشرفت 46 درصد خبر داد.

در یک ماه گذشته بازار مسکن در رکود بوده است به طور مثال هزینه خرید یک خانه 90 متری در منطقه غرب تهران حدود 5 میلیارد و 400 میلیون تومان است.

برای اجاره یک واحد آپارتمان 100 متری در منطقه غرب تهران حدود 4 میلیون و 700 هزار تومان الی 18 میلیون تومان در ماه باید پرداخت شود.

اصفهان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از افزایش خروجی سد زاینده‌رود به منظور توزیع آب برای کشت پاییزه دوم خبرداد.

بررسی ها نشان می دهد اصرار شورای رقابت بر لغو عرضه خودرو در بورس با چراغ سبز وزارت صمت انجام شده است و اگر این دعوا ادامه دار باشد کار به دیوان عدالت اداری خواهد رسید.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: 51 درصد سهام سرخآبی‌ها به مزایده گذاشته می شود که هفتم و دهم اسفند امسال به ترتیب سهام پرسپولیس و استقلال انجام می‌شود.

اهواز - مدیر کارخانه خوراک دام شعیبیه گفت: با تلاش محققان نیشکری در شرکت تهیه و خوراک دام شعیبیه، در سال تولید دانش‌بنیان، نهاده‌ای جدید با ارزش غذایی بالا برای دام تولید شد.

پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان در تابستان امسال 4.6 درصد افزایش یافته است.

لایحه ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

نرخ تورم سالانه دی ماه 1401 آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد 40.6 درصد رسیده است.