سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر اقتصاد گفت: یک بازه زمانی 35 روزه از 15 بهمن تا 19 اسفند ماه برای بخشودگی 100 درصدی جرایم بیمه شخص ثالث برای صاحبان تمام وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است.

شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت و صادرات ایران با هدف ارائه خدمت به متقاضیان دریافت ارز بابت مصارف ارزی در روزهای تعطیل 14 و 15 بهمن ماه فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: هیئت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت در مقابل جرایم شخصی و عدم تطبیق عملکرد، مصونیت ندارند.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، هم اکنون ترافیک نیمه سنگینی در جاده چالوس و هراز گزارش شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از روز یکشنبه مصوبه خرید حمایتی مرغ مازاد مرغداران ابلاغ می‌شود که برای تنظیم بازار مرغ بسیار مؤثر و مفید است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از اعمال تعرفه 180 درصدی برای پیاز به منظور جلوگیری از قاچاق و حمایت از مصرف‌کننده خبر داد.

هجمه انتقادات به افزایش درآمدهای مالیاتی دولت در بودجه سال 1402 در حالی مطرح می‌شود که هنوز برخی از درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه لحاظ نشده است.

اصفهان - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تشکیل سرمایه ثابت در بخش ماشین‌آلات در 6 ماهه امسال 15 درصد رشد داشته که بسیار نویدبخش است.

اهواز - مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: در یک سال اخیر در استان‌های ساحلی کشور رشد و رونق چشمگیری در حوزه شیلات صورت گرفته است.

شورای پول و اعتبار در جلسه 11 بهمن ماه، مصوبه پیشین خود در خصوص بازار متشکل معاملات ارزی را اصلاح و آن بازار را در سطح توسعه‌یافته‌ای به عنوان «مرکز مبادله ارز و طلای ایران» ارتقا داد.

پرواز مستقیم بین تهران - دوشنبه توسط شرکت هواپیمایی «سومون ایر» از فرودگاه امام خمینی در روزهای جمعه برقرار شد.

بانک مرکزی دستورالعمل جدید واگذاری اموال مازاد مؤسسات اعتباری را ابلاغ کرد.

مشهد نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ما زنان متخصص کم نداریم و نمی گوییم سهم زنان در اقتصاد 50 درصد باشد اما اکنون این سهم بین 6 تا 16 درصد است که مناسب نیست.

دبیرکل کانون صرافان ایرانیان گفت: در حال حاضر در صرافی‌ها به اندازه کافی ارز موجود است و هموطنان می‌توانند با مراجعه به صرافی‌ها نسبت به تامین نیازهای ضروری ارزی خود اقدام کنند.

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز 13 بهمن ماه 1401 اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به 24 میلیون و 851 هزار تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم 4 میلیون و 156 هزار تومان است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه شرکت ساخت از تامین اعتبار سهم دولت در احداث آزادراه قم - سلفچگان - راهجرد خبر داد.