سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سمنان - رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه این استان دارای 11 هزار و 760 بافنده فرش است، گفت: 270 مورد تسهیلات حمایت از تولید فرش در یک سال اخیر پرداخت شده است.

در یک ماه گذشته بازار مسکن در رکود بوده است به طور مثال هزینه خرید یک خانه 90 متری در منطقه شمال تهران در محله اقدسیه حدود 9 میلیارد تومان است.

علی اکبر آشوری گفت: اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند، نشان می‌دهد ترددهای بین استانی وسایل نقلیه در دی ماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش چهار درصدی داشته است.

به نظر می رسد نمادهای خودرویی بیش از نمادهای دیگر مستعد اصلاح قیمتی هستند.

در پایتخت با یک میلیارد تومان نقدینگی و وام مسکن می توان صاحب خانه شد.

آخرین بار قیمت کارخانه ای خودرو آذر پارسال افزایش یافته بود بنابراین وزارت صمت که نمی خواست متهم گرانی خودرو شناخته شود به صورت چراغ خاموش از ماه ها پیش موافق بازگشت شورای رقابت شده بود.

تبریز - رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: سرمایه گذاری مشترک برای شرایط تحریمی فعلی یک اولویت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش‌بینی می شود که سطح مبادلات تجاری میان ایران و زیمبابوه به بیش از 500 میلیون دلار در سال افزایش یابد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: حق عائله‌مندی در سال 1402 با 50 درصد افزایش به حدود 900 هزار تومان و حق اولاد با 100 درصد افزایش به 400 هزار تومان خواهد رسید.

طبق اعلام بانک مرکزی، در هشتمین روز از مرحله دوم عرضه گسترده ربع سکه در بورس کالا، تعداد 14 هزار و 535 قطعه ربع سکه بهار آزادی تا قیمت 8 میلیون و 260 هزار تومان به متقاضیان فروخته شده است.

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد ضمن تشریح آخرین قیمت گوشت قرمز، گفت: به زودی علاوه بر تهران و البرز در سایر استانها نیز گوشت قرمز وارداتی عرضه خواهیم کرد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: برای مبارزه با فساد مالی و پولشویی با احدی تعارف نداریم و از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم در این کار از ما حمایت کنند.

مدیرعامل بانک سپه در پیامی فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت.

بانک سپه به منظور اسکان فوری و تأمین سرپناه هموطنان 150 چادر 12نفره به منطقه زلزله‌زده خوی ارسال کرد.

همزمان با دهه فجر دهمین یادواره شهدای بانک صادرات ایران با حضور جمعی از مدیران عالی، کارکنان ایثارگر و خانواده 90 شهید این بانک از سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

باهوش اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون، بیش از 165 میلیارد و 320 میلیون مترمکعب گاز به خط لوله سراسری کشور تزریق و بیش از یک میلیون و 975 هزار تن اتان در این مجموعه تولید شده است.