سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس هیات عامل ایمیدرو از آماده افتتاح بودن 29 طرح معدنی و صنایع معدنی در زمینه زنجیره فولاد، مس، فروکروم، سرب، فسفات، طلا، زیرساختی و...، برای دهه فجر خبر داد.

مشهد مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: با بهبود وضعیت شبکه گاز و فراهم شدن شرایط همه جایگاه‌های عرضه سوخت سی ان جی استان بار دیگر به مدار فعالیت بازگشتند.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سرانه مصرف محصولات شیلات نسبت به استاندارد جهانی پایین بوده در حالی که ظرفیت تولید کشور حدود یک میلیون و 400 هزار تن است.

سرپرست فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی گفت: شناسایی و جلوگیری از فرار مالیاتی چالش‌هایی وجود دارد که اولین آن عدم همکاری دستگاه‌ها در تامین اطلاعات به‌هنگام برای سازمان امور مالیاتی است.

محمد پاریزی مشاور عالی رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: در مقابله با فرار مالیاتی هیچ چیز مهمتر از تمرکز بر جریان اطلاعات نیست.

شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سرمایه با رشد خفیف 675 واحدی به کار خود پایان داده است.

صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش خود پیش‌بینی کرده که در سال 2023 اقتصاد جهانی 2.9 درصد رشد کند.

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی به خبرنگار مهر گفت: قیمت سیمان نسبت به قبل تغییری نداشته است و با همان قیمت‌های قبلی در بورس کالا عرضه می‌شود.

بذرپاش دردیداربا اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی، اولویت این وزارتخانه را رشد تولیدمسکن مطابق بانیازعنوان کردوازتشکیل کمیته ای برای پیگیری مطالبات سازمان‌های نظام مهندسی خبرداد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: الگوی کشت برای 15 محصول اساسی نیاز به 72 همت منابع مالی و 60 همت تسهیلات دارد.

داریوش امانی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، پروژه‌های سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای با 130هزارو 756.4 میلیاردریال اعتبارهزینه شده وبا 206 هزارمیلیارد ریال ارزش ریالی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان براساس نقشه راه، راهبردها و الزام‌های از پیش ترسیم شده در توسعه دولت الکترونیک پیشرو است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج و محور شهریار - تهران خبر داد.

بانک ملت پیرو الزامات وزارت صنعت، معدن وتجارت و توافقات انجام شده با شرکت خودروسازی به منظورتسهیل درعملیات فروش، امکان فعال‌سازی خدمت حساب‌های وکالتی را برای خریداران فراهم کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: با عرضه کمتر از 50 هزار خودرو در بورس کالا بیش از 13 هزار و 350 میلیارد تومان از جیب واسطه‌ها و دلالان خارج و به چرخه تولید و مردم بازگشت.

نیروگاه خورشیدی دامغان با وسعتی معادل پارک شهر تهران آماده تولید سالانه 18 میلیون کیلووات ساعت برق پاک به شبکه است.