سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در مسیرهای هوایی نداریم و هواپیماها می‌توانند در مسیرهای تعیین شده تردد کنند.

سخنگوی صنعت برق گفت: مصرف سوخت نیروگاه‌ها در تابستان یک و نیم برابر فصل زمستان است به طوری که مصرف فعلی 195 میلیون لیتر است در صورتی که این عدد در تابستان به 300 میلیون متر مکعب می رسد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره کاهش پروازها گفت: این موضوع صحت ندارد و هیچ کاهش پروازی نداشتیم.

زمانی که دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن را کلید زد قیمت ساخت این واحدهای مسکونی 4.5 میلیون تومان در هر متر مربع بود اما امروز قیمت ساخت این واحد ها به بیش از 7 میلیون تومان رسیده است.

براساس قانون حمایت از صنعت برق 10 درصد مبلغ برق مصرفی در سقف 66هزار میلیارد ریال تعیین می شود. مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاه‌های کشاورزی مجاز از شمول حکم این بند معاف هستند.

مشاور رئیس و سخنگوی سازمان فضایی ایران بر تسریع در همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان فضایی ایران برای رصد مستمر محصولات راهبردی کشاورزی توسط داده‌های ماهواره‌ای تاکید کرد.

مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: گوشت‌های عرضه شده در بازار تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور بوده و سلامت آنها قابل تأیید است.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور از رویکرد این سازمان در تنوع‌بخشی به سبد آفت‌کش‌های شیمیایی با سموم کم‌خطر، باکیفیت و دارای حداقل دوره کارنس خبر داد.

دبیر کمیسیون واردکنندگان و تامین کنندگان مجمع عالی واردات برنج گفت: اگر بانک مرکزی به دنبال حذف صف ارز و واقعی کردن ثبت سفارش هاست باید با شیوه دیگری به موضوع تخصیص ارز درخواست شده ورود کند.

بانک ملت امکان ارائه خدمات حساب وکالتی برای خرید خودرو به صورت غیرحضوری را برای خریداران فراهم کرد.

سرپرست بانک ملی ایران در بازدید از صرافی ملی و شعبه مستقل فردوسی روند مبادلات ارز را در واحدهای بانک با قیمت های مصوب بانک مرکزی مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

اهواز - معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از مسدود شدن مسیر 60 روستای ندیکا و دزپارت به دلیل بارش شدید برف خبر داد.

بازار سرمایه روز سه شنبه همانطور که در حالت خوش بینانه انتظار می‌رفت در نیمه دوم با تقاضای بهتری مواجه شد و یک کندل مثبت را ثبت کرده و در صورت ادامه تقاضا می توان انتظار یک روند صعودی داشت.

کوثر - دقایقی پیش ریزش سنگ در محور اردبیل - سرچم ورودی تونل شماره 9 اتفاق افتاده و راهداران شهرستان کوثر در حال پاکسازی جاده و بازگشایی مسیر تردد هستند.

وزیر اقتصاد گفت: تسهیلات گیرندگانی که به دلیل بدهی، واحد مسکونی آنها به تملک بانک‌ها درآمده می‌توانند با پرداخت اصل و سود بدهی خود و با شرایطی همچنان مالک واحد مسکونی خود شوند.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: بحث شفافیت در آمار سرمایه باید افشا شود.