سه‌شنبه 17 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مصرف 195 میلیون لیتری نیروگاه‌ها در زمستان، ضرورت تداوم صرفه‌جویی 10درصدی مصرف برق و گاز برای گذر از زمستان و بیش از 40 درصد سدهای کشور پر شده است از مهمترین اخبارآب و انرژی هفته جاری بودند.

دبیرکل مجمع کار آفرینان گفت: مقرر شده کارگروهی مشترک در معاونت علمی و فناوری تشکیل شود تا با همکاری مجمع کارآفرینان، شرکت‌های دانش بنیان را به شرکت‌های پیشران اقتصادی متصل کرد.

دامغان - نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی مراسمی با حضور وزیر نیروی کابینه سیزدهم نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی پاسارگاد در جنوب شهرستان دامغان به بهره‌برداری رسید.

در هفته ای که گذشته در بخش راه و شهرسازی قیمت بلیت های هواپیما به حالت سابق بازگشت اما پروازها محدود شد از سوی دیگر قیمت مسکن ملی حدود 7 میلیون تومان شده است.

فرابورس ایران با بهره‌گیری از بستر تأمین مالی جمعی، اقدام به جمع‌آوری وجوه با هدف کمک به هم‌میهنان زلزله‌زده در خوی کرده است.

اصفهان - رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از تکمیل بیش از 7 کیلومتر محور کاشان - برزک - ورکان به صورت دو بانده با اعتبار 50 میلیارد تومان خبر داد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از افتتاح همزمان 76 پروژه زیرساختی شبکه تعاون روستایی ایران در سراسر کشور در ایام دهه فجر خبر داد.

کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: سازمان ثبت احوال کشور این خدمت را ارائه می‌دهد و اطلاعات متوفیان را به صورت برخط در اختیار دارد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران ضمن تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی در فصل سرد سال، از انتقال بیش از 230 میلیارد مترمکعب گاز از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

شرکت بورس کالای ایران، اطلاعیه‌ای در خصوص اصلاح دامنه نوسان قیمت گواهی سپرده کالایی سکه ربع بهار آزادی منتشر کرد.

ارسطویی گفت: میزان ذخایر سدهای پنج‌گانه تامین‌کننده آب استان تهران 239 میلیون مترمکعب است که این رقم در روز مشابه سال گذشته بیش از 320 میلیون مترمکعب بوده است و حاکی از افت 25 درصدی است.

دلار در بازار آزاد تهران نسبت به دیروز با تفاوت چندانی همراه نشد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران کالاهایی که مشمول تخفیف 25 درصدی در طرح فجر تا فطر هستند را اعلام کرد.

سرپرست شرکت پالایش گاز سرخون و قشم از امضای چهار توافق‌نامه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه ساخت بار اول اقلام راهبردی در حوزه تعمیرات ابزار دقیق و برق خبر داد.

سکه امامی نسبت به دیروز با افزایش قیمت مواجه شده و به قیمت 24میلیون و 200 هزار تومان رسید.

قم - معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از 25 هزار هکتار زمین برای نهضت ملی در کشور تخیصص داده شده است.