پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

اصفهان - رئیس اتاق اصناف کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: مدیر حوضه آبریز زاینده رود 25آبان ماه را موعد بازگشایی آب برای نوبت اول کشت پاییزه اعلام کرد و کشاورزان اصفهانی به وعده ایشان اعتماد کردند.

روند قطع آب مشترکین بدمصرف تا رسیدن حجم مخازن تامین کننده آب شهر تهران به حد عادی و معادل سال‌های گذشته ادامه دارد.

نرخ تورم کل کشور در مهر ماه 1401، برابر 42,9 درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه 40.8 درصد برای دهک دهم تا 48.7 درصد برای دهک اول نوسان دارد.

صادرات ایران به ترکیه در 9 ماهه نخست 2022 با رشد قابل توجه 43 درصدی رو به رو بود.

قراردادهای تسهیلات بانکی به‌صورتی تنظیم شود که به بانک‌ها این اختیار داده شود تا در صورت سررسید و عدم پرداخت مطالبات مستقیم بانک از مشتری، بدهی از حساب‌های بدهکار یا ضامن برداشته شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: مقرر شده که 90 درصد کد تعرفه‌ها در تجارت آزاد با اوراسیا صفر شود. همچنین مصوبه‌ای از سران قوا دریافت کرده‌ایم که ممنوعیت‌های وارداتی ایران برای اوراسیا لغو شود.

با قانون جدید چک روز به روز آمار چک های برگشتی کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت با بیان اینکه بعد از واگذاری خودروسازان دولت به عنوان سیاست گذار حضور خواهد داشت، گفت: واگذاری سهام دولت در خودروسازان انجام خواهد شد.

همیشه کمبود منابع ارزی یکی از موانع واردات خودرو در کشور بود اما ظاهرا این مشکل این بار به همت بانک مرکزی حل شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در شش ماهه نخست امسال، 51 درصد از کل تکلیف بودجه‌ای سازمان محقق شده و 231 هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

سخنگوی گمرک گفت: در هفت‌ماهه امسال 61 میلیون و 283 هزاران کالا به ارزش 28 میلیارد و 406 میلیون دلار صادر شده است.

سامانه همتا ضمن هشدار به فروشندگان گوشی های آیفون 14 اعلام کرد که با توجه به عدم واردات قانونی این مدل از گوشی‌ها، کلیه گوشی‌های آیفون 14 بازار قاچاق هستند.

شاخص کل بورس امروز به ظاهر صعودی بود اما در واقع نزولی بوده زیرا 318 نماد منفی و تنها 121 نماد مثبت بودند.

تایباد مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: پیرو مصوبه وزارت جهاد کشاورزی از روز دوشنبه طرح «خرید حمایتی زعفران» در سطح خراسان رضوی آغاز می‌شود.

آبادان - نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: مقصر اصلی ریزش مجدد بقایای ساختمان متروپل آبادان، سازمان منطقه آزاد اروند است.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی 515 هزار و 500 خانه خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی خبر داد.