پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

تردد موتورسیکلت از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 21 دی تا ساعت 6 صبح روز شنبه 24 دی از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد که در مزایده 264 این سازمان بالاترین میزان فروش در مزایده‌های فوق‌العاده کالاهای تملیکی رقم خورد.

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از جوجه ریزی بیش از 91 میلیون قطعه ای در 9 ماهه سال خبر داد و گفت: در حال حاضر 95 تن گوشت قرمز و 1148 تن مرغ منجمد به عنوان ذخیره موجود است.

سرپرست دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: نیاز است زنان روستایی در برنامه الگوی کشت لحاظ شوند.

وزیر جهاد کشاورزی بر نقش پررنگ رسانه در دنیای امروز تاکید کرد و گفت: بزرگترین حامی تنظیم بازار، رسانه است.

وزارت جهاد کشاورزی از واردات گوشت گرم گوسفندی و رفع ممنوعیت واردات برنج به منظور تنظیم بازار داخل و رفاه مصرف کنندگان خبر داد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: تولید با توجه به سبک زندگی حوزه عشایری عمدتا به صورت سنتی دنبال می‌شود و برای افزایش بهره‌وری باید با کمک دانش‌بنیان ها روش سنتی تولید ارتقا پیدا کند.

واکنش وزارت نفت به مصرف بی سابقه گاز، تکذیب بازگشت فرآورده‌های نفتی ایران از افغانستان و 40 هزار مشترک تهرانی پاداش خوش مصرفی می‌گیرند از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

روز آخر از هفته سوم زمستان بازارهای مسکن در کما رفته اند اما با این حال قیمت هر متر خانه در محله دردشت در منطقه شرقی تهران از متری 36 الی 85 میلیون تومان است.

اجاره یک واحد مسکونی در محله دردشت در منطقه شرق تهران حدود 100 الی 1 میلیارد تومان است.

علی فراقی گفت: شاخص کل بورس آن چنان که باید با ثبت یک کندل مورد اعتماد ناحیه مقاومتی را عبور نکرد و به اصطلاح یک شکست نامعتبر برای شاخص کل رقم خورد.

در هفته ای که گذشت وزارت راه و شهرسازی اتفاقاتی رخ داده است؛ مذاکره با روسیه برای همکاری حمل و نقل ریلی صورت گرفته است.

اصفهان - معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان جزئیات طرح واگذاری زمین یا مسکن به اصفهانی‌ها در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تشریح کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های جوی، از اواسط هفته گذشته بیش از 800 واحد عملیاتی توزیع برق در سراسر کشور در حالت آماده باش قرار گرفتند.

اصفهان - رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بویین میاندشت از واگذاری 191 پلاک زمین مسکونی در این شهرها به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

تدابیر ویژه شرکت توانیر برای استمرار تأمین برق خانگی در موج سرما و عبور از پیک دو تا سه هفته‌ای زمستان، بامدیریت بار در شهرک‌های صنعتی، صنایع بالای یک مگاوات و چاه‌های کشاورزی عملیاتی شد.