پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

خطیبی گفت: وجود سازمانی مبنی بر حضور صادرکنندگان گاز برای تبادل نظر خوب است، اما هدف اصلی این بوده که بتواند در بازار نقش آفرینی کرده و ثباتی را به وجود آورد.

نرخ رشد نقدینگی (دوازده‌ماهه) از 40.5 درصد در پایان شهریور پارسال به 35 درصد در پایان شهریور 1401 کاهش یافته و رشد پایه پولی در دوازده ماهه منتهی به شهریورماه سال 1401 هم 33.1 درصد بوده است.

نفت با دور شدن سرمایه گذاران از دارایی‌های پرخطر در بازارهای گسترده‌تر، در بحبوحه چشم انداز ضعیف برای اقتصاد چین و اقتصاد جهانی، سود هفتگی خود را کاهش داد.

معاون وزیر صمت گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 1300 هزار میلیارد تومان فروش اینترنتی داشته باشیم که 17 درصد از کل فروش در روش‌های مختلف در کشور را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: احداث یک هزار و 300 کیلومتر بزرگراه در استان خراسان رضوی با 30 درصد پیشرفت فیزیکی مواجه شده است.

بزرگترین طرح‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با همکاری بانک تجارت اجرا می شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، خواستار ایجاد یک پلتفرم مالی مستقل برای انجام مبادلات بین‌المللی شد.

در بسته 10 بندی حمایت فوری از بازار سرمایه مصوباتی از جمله بیمه شدن اصل و سود سهام مردم در یک سال آینده تا واریز شدن منابع جهت حمایت از سهام شرکت‌های تولیدی بزرگ کشور دیده می‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در هفته آینده حداقل 150 تا 200 شرکت بورسی به صورت منظم صورت حساب‌های الکترونیکی خود را ارسال می‌کنند.

پیش بینی می شود بازار سرمایه در هفته های آتی با یک صعود جذاب همراه باشد.

در معاملات این هفته انس طلا با وجود صعود ابتدای هفته در انتهای هفته با نزول بسته شد.

مشهد مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: تأمین آب مشهد از محل سد دوستی با توجه به کاهش بارندگی‌ها، اکنون به کمتر از 30 درصد رسیده است.

موضوع تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز معادن از چند سال گذشته تبدیل به دغدغه جدی معدنکاران شده بود که این موضوع در دولت فعلی نیز به عنوان مطالبه جدی بخش معدن کشور مطرح شد.

سخنگوی صنعت برق در برنامه «پایش» با عنوان «تعریف الگوی مصرف استاندارد و راهکارهای رسیدن به آن» گفت: خوشبختانه سال گذشته بدون خاموشی، با مشارکت مردم و هماهنگی خوب وزارت نفت و نیرو سپری شد.

شاخص کل امروز با رشد 5هزار واحدی کار خود را آغاز کرده است.