پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

با وجود اینکه هر روز نیاز کشور به فرآورده‌های نفتی پتروپالایشگاهی بیشتر می‌شود و ایجاد ارزش افزوده در صنعت نفت می‌تواند درآمدهای ارزی ایران را نیز چند برابر کند.

تبریز - وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اجرای کشت قراردادی در کشور گفت: برای حمایت از معیشت کشاورزان راهی جز اجرای کشاورزی قراردادی نداریم.

تبریز - وزیر جهاد کشاورزی از تولید 5 میلیون تن محصول کشاورزی کشور در آذربایجان شرقی خبر داد.

رئیس سازمان بورس گفت: در گذشته مصوبات شتاب‌زده‌ای منتشر می‌شد که کل صنعت کارگزاری را تا سال‌های زیادی درگیر می‌کرد؛ بنابراین بهتر است که هرچه سریع‌تر خلاء‌های موجود شناسایی شود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران بر استفاده و جایگزینی توربین‌های ساخت کشور به جای توربین‌های در حال استفاده این شرکت تاکید کرد.

قیمت سبد نفتی اوپک پنج‌شنبه، پنجم آبان‌ماه با افزایش بیش از یک دلاری از 94 دلار گذشت.

سازمان بورس اعلام‌کرد: در پی تصمیمات هیات مدیره سازمان بورس در جلسه فوق‌العاده روز گذشته، عرضه اولیه‌ها تا زمان پایداری شرایط بازار، متوقف خواهد شد.

در جریان سفر هیئت تجاری ایران به پاکستان، بر لزوم تدوین دستورالعمل دقیق و کارشناسی درباره اجرای تهاتر، تعیین تعرفه‌ها و اصلاح ارزش‌گذاری‌های انجام شده روی کالاهای ایرانی، تاکید شد.

مدیرعامل بیمه سینا ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در آستان مقدس شاهچراغ (ع) شیراز، شهادت تعدادی از هموطنان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام را تسلیت گفت.

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی از بررسی ابهامات بودجه‌ای بورس در کمیته‌ای مشترک خبر داد و گفت: در خصوص عرضه خودروهای پرتیراژ در بورس کالا اقداماتی در جریان است.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: 14 ساعت پس از پرواز شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، نماینده این شرکت پیدا شدن جسدی را به ما اعلام کرد که در حال بررسی آن هستیم.

یورونیوز مدعی شد به دلیل کشف یک جسد در هواپیمای آلمانی در پرواز فرانکفورت - تهران همه پروازها به سمت ایران لغو شده است.

فیروز قاسم زاده گفت: در حال حاضر واردات آب و جیره بندی آب را در دستور کار قرار نداریم.

بررسی آمارهای مربوط به وضعیت نیروی کار در سال 1400 نشان می‌دهد که تعداد 30 هزار و 140 نفر شاغل تبعه غیرمجاز شناسایی شده که بیشترین آن مربوط به استان تهران با تعداد 12 هزار و 949 است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: به محض آغاز ثبت سفارش واردات خودرو، بانک مرکزی آمادگی تأمین ارز مورد نیاز را دارد.