چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

سفیر لبنان گفت: ایجاد دادگاه ویژه مطبوعات، سدی برابر عوامل محدود کننده روزنامه‌نگاران لبنانی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنای جدی مان این است که هم حوزه اشتغال داخلی را در حوزه فرهنگ و هنر افزایش دهیم هم در حوزه آموزش هنر تلاش جدی داشته باشیم.

معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان گفت: روزنامه «السفیر» صدای مستضعفان و همه رزمندگان و مبارزان در سراسر گیتی بود و این روزنامه صدای کسانی بود که صدایی نداشتند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طلال سلمان با قیام مردم ایران و انقلاب اسلامی و پیش از 22 بهمن سال 57 بیعت کرد.

رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین، در نمایشگاه تجارت خدمات پکن به معرفی فرهنگ و هنر ایران و آثار دستی ایران پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طلال سلمان نمونه برجسته یک روزنامه نگار خوب، متعالی و در مسیر آرمان‌های جهان اسلام بود.

پویش کتابخوانی «جاذبه حسینی» با محوریت کتابی به همین نام توسط انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) برگزار می‌شود.

مسئول پویش «فرکانس آزادگی» گفت: فرکانس آزادگی می‌خواهد بگوید نهضت زنان اربعینی همواره از حرکت زینب (س) شروع شده و ادامه دارد. این آزادگی خیلی از زنان مسلمان جهان را جذب و همراه خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی علی تن را به‌عنوان دبیر ستاد شاهد و ایثارگر وزارتخانه مورد اشاره منصوب کرد.

صندوق اعتباری هنر با انتشار گزارشی مشروح از عملکرد خود در حوزه ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی، از اعلام قریب‌الوقوع شرایط بهره‌مندی اعضا در حوزه بیمه تکمیلی از مهر 1402 به بعد خبر داد.

همایش «درخت بخشنده» فردا دوشنبه 13 شهریور در فرهنگسرای معرفت برگزار می‌شود.

چهل و سومین شماره ماهنامه طنز سه نقطه با موضوع «وَسَط بازی» منتشر شد و روی پیشخان آمد.

قرن اول تا پایان سوم هجری شاعرانی را در خود پرورش داد که معاصر با ائمه (ع) بودند و اشعاری در مدح و مرثیه خاندان پیامبر (ص) سرودند. برخی از این‌شاعران بارها به تشویق ائمه مفتخر شدند.

موکب هنر و رسانه توسط بخش بین‌الملل حوزه هنری انقلاب اسلامی در عمود 785 مسیر پیاده‌روی اربعین برپا شده است.

کتاب «تئاتر برای زندگی» نوشته دیوید دایموند با ترجمه مصطفی ظفرقهرمانی‌نژاد توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.