چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

نشست «داستان مصور عاشورا؛ چالش‌های تصویرسازی پی‌نما (کمیک) تاریخی - مذهبی» سه‌شنبه این‌هفته 21 شهریور در انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

مراسم تشییع و بدرقه پیکر شمس آقاجانی، شاعر و منتقد ادبی، فردا دوشنبه 20 شهریورماه از مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

رئیس فرهنگسرای رسانه از تولید فصل جدیدی از مجموعه تولیدات رسانه‌ای آموزشی «با هم یاد بگیریم» توسط این‌فرهنگسرا خبر داد.

استاد سابق دانشگاه شهید بهشتی گفت: از گذشته تا به امروز ایران فرهنگی بر اروپا، چین و هند تأثیر بسیاری داشته است و علت آن نیز استفاده از دستور زبان فارسی در کتاب‌های قدیمی بوده است.

نمایشگاه داستانک‌های عاشورایی «ده» در گالری مجازی نگارستان به نمایش درآمد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه «جایزه زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی» که در جلسه 886 مورخ 1402/05/24 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است را برای اجرا ابلاغ کرد.

مدیرعامل انتشارات به نشر از برگزاری برنامه‌های مختلف با محوریت «فرهنگ رضوی» برای دهه پایانی ماه صفر؛ از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا (ع) توسط این انتشارات خبر داد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «تغییر تاریخ مناسبت روز وقف در تقویم رسمی کشور از 27 صفر به 16 ربیع الاول» را برای اجرا ابلاغ کرد.

سه ویژگی، او را در مسئولیت جدیدش متمایز ساخته است؛ فهم فرهنگی عمیق، شناخت درست رسانه و سابقه زیست اجتماعی در کشوری عربی.

معاون پژوهشگاه تاریخ معاصر ایران گفت: سرکوب قیام 17شهریور با چراغ سبز آمریکایی‌ها انجام شد. در آن زمان بود که شاه تتمه مشروعیت خود را از دست داد و این قیام مانند تیر خلاصی بر رژیم پهلوی بود.

کتاب جدید استیون کینگ با عنوان «هالی» در چند روز نخست پس از انتشار به صدر جدول پرفروش‌ترین‌های آمازون راه پیدا کرد.

یک‌کارشناس سواد رسانه در مورد تکنیک‌های رسانه‌های معاند در خصوص پیاده‌روی اربعین گفت: مهم‌ترین روش رسانه‌ها در این خصوص، بزرگنمایی اتفاقات کوچک است.

کتاب «وقتی حیات خواب بود» نوشته الهه طاهریان توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

صدودوازدهمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی «تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی»، شامل شش مقاله توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور به صورت الکترونیکی منتشر شد.

استاد فلسفه اسلامی و ادبیات عرفانی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: از منظر فرهنگی نمی‌شود ایرانِ مادر را به فراموشی سپرد و تاجیکستان را از آن جدا کرد چراکه زادگاه زبان فارسی آن دیار است.

سنندج - نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: باید روایتگری توسط پیشکسوتان دوران دفاع مقدس مدنظر قرار گیرد.