پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین در پی برخورد مهدی بدرآبادی با مین پیامی صادر کرد و تصویر وی را در ساعاتی کوتاه بعد از قطع عضو بیان‌گر صلابت رهروان راه سالار شهیدان دانست.

کتاب «هنوز برادرم هست» نوشته منصوره قنادیان توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

رئیس ستاد ملی اربعین کانون پرورش فکری گفت: اربعین را نمی‌توان با سخنرانی و روش مستقیم به کودکان و نوجوانان انتقال داد بلکه انتقال این موضوع باید به واسطه نقاشی، کتاب قصه و... باشد.

نشریه الکترونیکی «عطش» توسط جمعی از روزنامه نگاران و نویسندگان در کربلای معلی منتشر شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران از رایگان بودن حمل و نقل عمومی در مسیر آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی خبر داد.

فرهنگسرای نهج البلاغه جمعه 17 شهریور میزبان برگزاری این هفته فرهنگسرای منتظر در نماز جمعه تهران است.

نخستین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پارچه و صنایع وابسته نیمه دوم شهریور در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود.

چهارمین جشنواره ملی فردخت با هدف اثرگذاری فرهنگ و هنر غنی ایرانی اسلامی در ارتقای پوشش اجتماعی محور برگزار می‌شود.

کتاب «فصل شکوفه‌های نخل» نوشته محدثه دلنواز توسط انتشارات نیستان منتشر و راهی بازار نشر شد.

فرهنگسرای خانواده در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (لشکر حسین) در شهر تهران با برپایی موکب فرهنگی، میزبان دوستداران اباعبدالله الحسین (ع) است.

گوشه‌ای از مراسم وداع با پیکر مطهر جهادگر شهید "یحیی رستمی که در معراج شهدا برگزار شد را مشاهده می‌کنید.

نیره رستمی و همسر شهیدش عموزاده بودند که این‌نسبت در زبان آذری «عمواوغلی» خوانده می‌شود. او در معراج شهدا پیکر همسر شهیدش را با زمزمه «یا حسین؛ عمواوغلی لای لای» بدرقه کرد.

مسئول پویش «خدمت اربعینی» گفت: نوجوانان و جوانان جامانده اربعینی می‌توانند روایت یک خدمت بی‌منت به نیت اربعین در خانه و محله زندگی و موکب‌های شهر خود را در پویش «خدمت اربعینی» روایت کنند.

ایران در اول مهر 1401 به مصاف اُروگوئه رفت و توانست با نمایش یک بازی بسته، به سبک کی روش، دقایق زیادی از بازی را گل نخورد و در نهایت با زدن یک گل، با مهارت مهدی طارمی، 1-0 از اُروگوئه ببرد.

او در این‌جلسه برای اولین‌بار با سیدمهدی لاله‌زاری و منبرش آشنا شد. وی در مسجد لاله‌زار به منبر می‌رفت و عصرهای جمعه می‌گفت بلندگوهای مسجد را که مشرف به خیابان بود باز کنند.