دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

رشت - مجموعه شعر «نی‌نوش» سروده بانوی گیلانی «سیده نینوش علوی فومنی» منتشر و وارد بازار کتاب شد.

شب شعر بزرگ انقلاب به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سه‌شنبه 18 بهمن توسط سازمان بسیج هنرمندان کشور برگزار می‌شود.

جشن میلاد حضرت علی (ع) با برنامه‌هایی از جمله قصه‌خوانی، نقالی، برنامه‌های علمی و خوشنویسی برای کودکان در باغ کتاب برپا شد. کتیبه‌ای مزین به 1467 یاعلی، در این برنامه رونمایی شد.

علی‌رغم وجود حمایت‌ها و اقدام‌های سازمان‌های بین‌المللی و غیر بین‌المللی، باز هم ضمانت اجراهای کافی برای حمایت از کودکان در منازعات مسلحانه، موجود نیست.

رضایی براساس این‌نظر که شرایط و روابط ارتش و سپاه خیلی خاص است، همت را به‌دلیل مخالفت تندش در جلسه با صیاد شیرازی، به‌مدت 48 ساعت در قرارگاه بازداشت کرد.

مراسم رونمایی کتاب «برای وطن» نوشته حسین علاءالدین فردا یکشنبه 16 بهمن در حوزه هنری برگزار می‌شود.

یک تولیدکننده می گوید در ایران بیشتر طراحان و سرمایه‌گذاران حوزه سیسمونی و محصولات نوزاد و کودک تنها به دنبال کپی‌کاری هستند و این، به ارتقای کیفیت و بازار فروش محصولات آسیب وارد می‌کند.

عضویت رایگان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور هم‌زمان با دهه فجر انجام می‌شود.

یک شاعر ازبکستانی با بیان این که جشنواره بین‌المللی شعر فجر در پیوند ملل آسیای مرکزی و فارسی زبانان دنیا نقش محوری دارد، گفت: اکنون این جشنواره به یک سنت در ایران تبدیل شده است.

در این مطلب نگاهی داریم به پنج عنوان از بهترین اشعار در وصف امیرالمومنین (علیه السلام).

ایزابل آلنده نویسنده شیلیایی به زودی بیست و دومین رمانش را با عنوان «باد نام مرا می‌داند» درباره پناهندگان و مهاجرت منتشر می‌کند.

رمان «مادر» اثر پرل باک با ترجمه محمد قاضی توسط انتشارات امیر کبیر به چاپ شانزدهم رسید.

بهروز افخمی در جلسه نقد کتاب «روح الله» گفت: ساختن فیلم یا نوشتن رمان درباره امام (ره) کار سختی است؛ اما در کتاب «روح‌الله» ما جهت‌گیری‌های درست، مستند، معتبر و خیال‌انگیز می‌بینیم.

حضرت امیر (ع) یگانه روزگار در سخنوری و ایراد گفته‌های نغز، حکمت آمیز و پرمعنا بودند و از توانایی بی مانندی در سخن سرایی، خطابه و شعر برخوردار.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما به حوزه شعر در دولت انقلابی به صورت ویژه توجه و همچنین برنامه‌های تجلیل را برای ترفیع این حوزه برنامه ریزی کردیم.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات در محفل بین المللی شعر فجر در خلیج فارس گفت: شعر، مهمترین ثروت ما ایرانیان و فارسی زبان‌ها است که با زبان آن مطالب خود را به هم منتقل می‌کنیم.