جمعه 21 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

سلمان رشدی پس از مجروح شدن با چاقو برای اولین‌بار در یک رویداد ادبی در نیویورک دیده شده، گفت خیلی خوش‌اقبال بوده که از این حمله جان سالم به در برده و به تور تبلیغی کتاب جدیدش نمی‌رود.

برگزیدگان نهایی جایزه «خون نگاشت» توسط بانوان نویسنده انقلابی (بنا) معرفی شدند.

یک تولیدکننده محصولات سیسمونی و اسباب‌بازی گفت: اگر کالایی با کیفیت مناسب و در خور مصرف‌کننده تولید شود، قطعاً مخاطب خود را خواهد داشت؛ زیرا اجناس ایرانی قابلیت رقابت با کالای خارجی را دارد.

وزیر ارشاد در دیدار با معاون وزارت توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های گروهی روسیه، دورنمای ارتباطات رسانه‌ای میان ایران و روسیه را روشن خواند.

کتاب «هدیه‌ای باشد برای تو» نوشته محمد قاسم‌زاده توسط انتشارات راه‌یار منتشر و روانه بازار نشر شد.

«کتاب‌فروشی جیبی» وابسته به مؤسسه انتشارات امیرکبیر عصر دیروز دوشنبه 17 بهمن همزمان با ایام دهه فجر در خیابان کریم خان تهران افتتاح شد.

عبدالنبی قیم نوشت مسئولان جایزه شیخ حمد اهمیت خاصی برای زبان‌های فارسی و ترکی قائل‌اند و با اینکار تحکیم و تقویت پیوندهای دوستی و مودت میان جهان عرب با ایرانیان و ترک‌ها را دنبال می‌کنند.

نشست هم اندیشی روش شناسی مطالعات تمدنی توسط مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی و با مشارکت مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا فردا چهارشنبه 19 بهمن برگزار می‌شود.

رئیس کتابخانه آیت‌الله مرعشی در چهارمین نشست مکتب گفت: برای برخی از کتابخانه‌های شخصی مهم نسخه‌های خطی بسیار ارزشمندی در جهت ماندگاری، وقف شده‌اند؛ اما این نسخه‌ها ضمانت بقا ندارند.

رمان «حیاط نفرین‌شده» نوشته ایوو آندریچ با ترجمه سیدمیثم میرهادی توسط انتشارات کتاب تداعی منتشر و راهی بازار نشر شد.

در عصر صفویه اندیشمندان نواندیش شیعی مسئولیت غنی سازی نظام و دولت صفوی را بر اساس اندیشه‌های امامیه به عهده گرفتند. همچنین ضروری بود که سایر مناطق شیعه نشین هم به تشکیل حکومتی شیعی فکر کنند.

کتاب «روستازادگان دانشمند؛ نام آوران روستای نجم آباد استان البرز» نوشته حسین عسکری توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد که زندگی و زمانه 85 نفر از نام‌آوران روستای نجم آباد در آن ارائه شده است.

رمان «باز همان خواب را دیدم» نوشته سومینو یورو با ترجمه غزل بغدادی توسط انتشارات پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شد.

رئیس انجمن تولید محصولات حجاب گفت: پس از فرهنگی شدن ملزومات حجاب، مهم‌ترین موضوع تشکیل یک اتحادیه تخصصی در حوزه محصولات حجاب است که متأسفانه چنین تشکلی نداریم.

نشست «از استعداد تا انتخاب» ویژه نوجوانان چهارشنبه این‌هفته 19 بهمن توسط فرهنگسرای سلامت برگزار می‌شود.

مراسم رونمایی از کتاب «مبارزه به روایت سید احمد هوایی» نوشته مرتضی میردار فردا سه شنبه 18 بهمن در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.