دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

وزیر ارشاد در افتتاحیه نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی گفت: باید با گسترش سواد رسانه‌ای، حق مخاطبان در بهره مندی از آگاهی عمومی نسبت به فضای مجازی را ادا کنیم.

مهلت استفاده اهالی قلم از اعتبار خرید کتاب در «سامانه خرید از کتابفروشی» تا پایان بهمن‌ماه تمدید شد.

قادر طهماسبی گفت: نیاز است در جامعه امروزی از پیشکسوتان شعر دعوت شود تا نوجوانان و جوانانی که شعر می‌گویند در این جلسات شرکت کرده و از تجربیات این شاعران بهره ببرند.

عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: عمده کتاب‌های عرضه شده در کتابفروشی‌های افغانستان از دیرباز و از زمانی که صنعت چاپ و نشر در ایران رایج شد کتاب‌های ایرانی است.

نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی با هدف توسعه کسب و کارها و شناخت الگوهای موفق آغاز به کار کرد.

استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز گفت: متاسفانه قوانین دانشگاهی در ایران باعث شده تا استادان و پژوهشگران برای ارتقای رتبه مدام به نوشتن مقاله روی بیاورند و «کتاب» را فراموش کنند.

کتاب «آدام اسمیت و ثروت ملل» نوشته محمدعلی همایون کاتوزیان توسط انتشارات امیرکبیر به چاپ نهم رسید.

نشر افکار سومین چاپ کتاب «تاریخ سیاسی زنان: مبارزات طبقاتی و آزادی‌خواهی زنان» نوشته تونی کلیف و ترجمه نیکزاد زنگنه را منتشر کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بیش از 70 تیم بازی‌سازی در چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در دل نمایشگاه CTEX حضور دارند و دستاوردهای خود را ارائه می‌کنند.

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: تعداد کتابخانه‌های عمومی کشور با رشد 897 درصدی، از 373 باب در سال 1357 به 3721 باب در سال 1401 رسیده است.

کتاب «مقالاتی چند» مجموعه‌ای از مقالات و نقدها و گفتگوهای علی موذنی در زمینه ادبیات، سینما و تئاتر توسط انتشارات کتاب نیستان وارد بازار نشر شده است.

کتابخانه امام علی (ع) به مناسبت دهه فجر فردا سه شنبه برنامه قصه‌های نُقلی را ویژه کودکان برگزار می‌کند.

نخستین همایش بزرگداشت روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی سه‌شنبه 18 بهمن همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

نامزدهای گروه «ادبیات» چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران توسط دبیرخانه این‌جایزه معرفی شدند.

معاون دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران انقلاب فرانسه و جنگ‌های ناپلئون را دو دلیل اصلی کاهش تعداد دانشگاه‌ها در اروپا از حدود 150 دانشگاه در قرن 18 به حدود 80 دانشگاه در قرن 19 دانست.

سی‌ونهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره سهروردی در مرکز فرهنگی شهرکتاب به «دادنامه سهروردی» اختصاص دارد که با حضور سیدمصطفی محقق داماد روز چهارشنبه 19 بهمن برگزار می‌شود.