یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

سنندج - قائم مقام ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: کردستان یکی از افتخارات بین المللی ایران در حوزه فرهنگ و هنر است و سرمایه گذاری در این استان بازتابی جهانی دارد.

کتاب «پرده دوم» شامل خاطرات شفاهی محمدرضا شرکت توتونچی که تحقیق آن بر عهده نوید ظریف کریمی و محمد باقری بوده، توسط انتشارات راه یار منتشر شد.

نشر قطره سومین چاپ نمایشنامه «بازی استریندبرگ» اثر دورنمات و ترجمه زنده‌یاد حمید سمندریان را منتشر کرد. این نمایشنامه را افراطی‌ترین درام درباره روابط زن و مرد و زندگی زناشویی خوانده‌اند.

«تهران تا تیرانا» خاطرات مسعود خدابنده، سرتیم حفاظت از مسعود رجوی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. این کتاب اطلاعاتی جدید و تاکنون گفته نشده از منافقین را در اختیار مخاطبان می‌گذارد.

رمان «درهایی در تاریکی» نوشته دِیو اِگِرز با ترجمه پژمان طهرانیان توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

میسا جبر گفت: ادبیات معاصر فارسی به درستی و خوبی در جهان ترویج نشده است، در صورتی که آثار نویسندگان معاصر ایرانی غنی و سرشار از مفاهیم انسانی است.

کتاب «تسوُره زوُزه‌گوُسا» که اثر مثل گلستان سعدی است، با ترجمه هاشم رجب‌زاده توسط انتشارات جهان کتاب منتشر و راهی بازار نشر شد.

غمسوزی یک روایت غیرفلسفی است از یک خانواده مذهبی فئودال فرهیخته و روشن‌اندیش بدون کوچک‌ترین لکه سیاهی در زندگی! زیبا، خوش‌پوش، خوش‌اخلاق، سخنور، دارای مناعت طبع، که همه چیز دارند.

آرتور شوپنهاور فیلسوف بدبین آلمانی در کتاب «هنر پیرشدن» به یهودیت و مسیحیت می‌تازد و خوبی‌های چندهمسری را برای مخاطب برمی‌شمارد.

رمان «پرواز اسب سفید» نوشته عذرا موسوی فردا یکشنبه 15 آبان در فروشگاه کتاب انتشارات به‌نشر نقد و بررسی می‌شود.

مسئول فضای مجازی بسیج گفت: اولین رویداد مردم پایه مبتنی بر تلفن همراه از 5 آبان ماه آغاز شده است و تا 20 آبان ماه ادامه دارد.

یک فعال حوزه کودک و نوجوان گفت: در مناسبت‌هایی چون هفته کتاب باید جلسات هم‌اندیشی برای رسیدن به راهکارهایی برای ارتباط بیشتر نویسندگان با مخاطبان بویژه قشر کودک و نوجوان فکر کرد.

مشهد همزمان با سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین سومین کنگره بین‌المللی امام رضا (ع) و علوم روز برگزار می‌شود.

محقق و نویسنده کتاب «سلام بچه ها» در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: مجله «سلام بچه ها» در امتداد یک تاریخ شکل گرفت، یک‌جور تاریخ‌نگاری بود که ما باید به آن نگاه کنیم.

اولین دوره «جایزه جهانی ادبیات فلسطین» روز چهارشنبه 26 نوامبر با اهدای جوایز به نخبگان آثار ادبی برگزیده به پایان رسید.

مشهد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی، استان پیشتاز کشور در حوزه مصرف کالاهای فرهنگی است.