یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

مشهد معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: همه ما در این شرایط وظایفی داریم و باید با همگرایی، هم افزایی و امیدبخشی به جامعه از ارزش‌ها و اسلام دفاع کنیم.

بیرجند - صنعت نشر در خراسان جنوبی همواره با مشکلاتی روبه‌رو بوده و اکنون نیز با افزایش هزینه‌ها و کاهش قدرت خرید مردم این سوسوی کم جان نشر هم در صورت نبود حمایت خاموش می‌شود.

مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی و ارتباطات خارجی وزارت فرهنگ تونس، از آمادگی این وزارتخانه برای هرگونه همکاری‌های فرهنگی میان ایران و تونس خبر داد.

شورای فرهنگ عمومی با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و بخش خصوصی در تلاش است رویداد جامزی را جهت بازارپردازی محصولات فرهنگی مرتبط با جام‌جهانی برنامه‌ریزی و اجرایی کند.

مدیرمسئول انتشارات 27 بعثت گفت: کتاب «مست و سنگستان» یک روایت بدون تعارف از دوران اسارت است و همین امر سبب شد تا کتاب را به چاپ برسانیم.

مشهد تولیت آستان قدس رضوی گفت: در امر به معروف باید سعه صدر و تحمل داشته باشیم.

فعال فرهنگی آذربایجانی گفت: هفته کتاب جشنی بسیار عالی است و کتابفروشی‌های ایران هم جذابند... هم‌اکنون مشغول ترجمه نهج‌البلاغه از عربی به ترکی آذربایجانی هستم.

رمان نوجوان «خاطرات یک زامبی در قرنطینه» نوشته سپیده نیک‌رو توسط انتشارات قدیانی منتشر شد.

مراسم سالگرد شهید مدافع حرم حسین هریری روز یکشنبه 22 آبان ماه در رواق دارالهدایه حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

رمان «نابودی کامل» نوشته مایکل آدامز با ترجمه عطیه الحسینی توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «مدرنیته مشروع است؛ بازسازی و بررسی منازعه مشروعیت عصر جدید» نوشته سید مسعود آذرفام توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

تصحیح زنده‌یاد حسین خدیوجم از «کیمیای سعادت» امام محمد غزالی توسط انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ بیستم رسید.

کتاب «آثار غوریان» به قلم حمیدالله کام‌گار و منتشر شده توسط نشر کام‌گار در افغانستان یکی از معدود پژوهش‌های فارسی است که به معرفی تاریخ و فرهنگ شهر کهن غوریان می‌پردازد.

دومین شماره از مجله محتوایی «من و کتاب» توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

کتاب «نظام‌های دولت‌ها» نوشته مارتین وایت و ترجمه علیرضا مسعود توسط نشر قومس منتشر شد.

شیرازی می‌گوید هنگامی که قصد داشته بمب‌های خود را روی پایگاه کرکوک رها کند، متوجه دو هواپیمای سوخو 7 دشمن در سمت راست و چپ خود شد...