یک‌شنبه 15 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

کتاب «فوکوشیما» ویراسته مایرا ایمل با ترجمه یاسمین مشرف توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

وزیر ارشاد در حاشیه حضور در اولین مجمع عمومی بنیاد بین المللی فعالیت‌های قرآنی بانوان از آثار مکتوب تعدادی از اساتید و بانوان فرهیخته قرآنی سراسر کشور رونمایی کرد.

یک اختراع خیره‌کننده از جنیفر ایگان، داستانی ملی نوشته جاناتان کو و رمانی که برنده بوکر شد، از جمله برترین آثار داستانی سال 2022 را تشکیل می‌دهند.

در این‌افتضاحِ ارتش اسرائیل، 5 سرباز کشته و همه کسانی که در منطقه هدف قرار داشتند، زخمی شدند. تازه چیزی که مایه شرمساری بود، اینکه مردی که نقش صدام را بازی می‌کرد، فقط زخمی شد!

یک چیزدیگری هم که یادم رفت بگویم. خیلی سخت گذشت امسال یلدای بدون تو به جای انارهای سرخ، خون دل دانه دانه می‌کردم و در سبد دلتنگی هایم می‌گذاشتم.

ری - بانوان فاطمی همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) در شهرری اجتماع کردند.

تصاویری از اشک‌های یک مادر شهید در فراق و دلتنگی فرزند شهیدش را در مراسم تشییع شهیدای گمنام در تهران مشاهده می‌کنید.

کرمان - فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح حضور مردم در مراسم تشییع شهدا را نشان دهنده ادامه راه شهدا و حاج قاسم دانست و گفت: امروز انقلاب سر بلند و دشمن ناامید شد.

حضور پیکر پاک 200 شهید گمنام دفاع مقدس که قاطعانه به دفاع از وطن بلند شدند و مظلومانه در عملیات‌های بدر، رمضان، کربلای پنج، کربلای 6 و... به شهادت رسیدند، تهران را به خروش آورد.

ما به شدت با یک جنگ ادراکی و جنگ شناختی تمام عیار مواجه بودیم که انصافاً نمونه‌اش را در سال‌های اخیر جهان نداریم.

«کتاب عملیات اندیشه ورزی درون اقشار ملت از رأس تا لایه ها» نوشته سیدمحمود کمال آرا توسط اندیشکده روابط بین‌الملل روانه بازار نشر شد.

پویش بزرگ کتابخوانی ریحانه 4 از سوی انتشارات «به‌نشر» آغاز به کار کرد؛ پویشی که موضوع آثار آن بر محور روایت داستان‌های شیرین و جذاب پیرامون عفاف و حجاب و معرفی زنان الگوی ایرانی استوار است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با صدور پیامی درگذشت مراد امین پور، پدر قیصر امین پور را تسلیت گفت.

نویسنده کتاب «کوچه نقاش‌ها» می‌گوید راوی این‌کتاب در اولین‌دیدار و گفتگو، برخوردی ساده، صمیمی، دلنشین و لوطی‌وار داشته است.

همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) مراسم تشییع پیکر 200 شهید گمنام دوران دفاع مقدس از دانشگاه تهران به سمت معراج شهدا آغاز شد.