سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

میرزایان برناباد خانواده‌ای فرهنگ‌دوست و کهن در برناباد (از توابع غوریان) هستند که اثر بسیاری در فرهنگ و سیاست هرات و خراسان قدیم داشتند.

جشنواره «ایران آینده» که در باغ کتاب تهران در حال برگزاری است و تا 20 آبان میزبان اولین دوره لیگ بازی‌های دیجیتالی برنامه تلویزیونی «بازی ویزیون» است.

محقق و نویسنده کتاب «بچه های مسجد بلال» در آئین رونمایی این کتاب گفت: تاریخ شفاهی، یک کار گروهی است، باید تمام افراد دخیل بتوانند در آن کمک کنند.

نویسنده کتاب «زمستان بی شازده» درباره این کتاب گفت: مساله نثر برای من بسیار جدی است و عقیده دارم که هر نویسنده باید نثر خودش را پیدا کند.

چهل ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی با حضور 134 ناشر از کشورهای ایران، مالزی، چین، کره، تایلند، برونئی، آمریکا از امروز چهارشنبه 18 آبان آغاز به کار کرد.

نیشابور - رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور گفت: متأسفانه در حوزه فضای مجازی ضعیف هستیم و لازم است ما در حوزه فضای مجازی قوی شویم.

سومین دوره مسابقه دانشجویی کتابخوانی «هشت بهشت» با محور کتاب «از شریف تا لس آنجلس» نوشته پرویز سعادتی برگزار می‌شود.

یک پژوهشگر حوزه دین گفت: گفت‌وگوها بینادینی در ایران از آغاز انقلاب شکل سازنده‌ای به خود گرفت و به منظور گسترش صلح و پرهیز از خشونت در جهان بروز و ظهور جدی پیدا کرد.

مؤسس باشگاه ادبی بانوی گفت: در نظر داریم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی سوگواره عاشورایی ده علاقه‌مندان بتوانند در این سوگواره با استفاده از تکنیک در کنار محتوا داستان کوتاه کوتاه تولید کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های خود برای ایام هفته کتاب امسال را اعلام کرد.

معاون توسعه کتابخانه‌ها با اشاره به اینکه 17 کتابخانه در هفته کتاب توسط نهاد کتابخانه ها بازگشایی می شود گفت: 129 هزار نسخه کتاب برای تسهیل دسترسی به کتابخانه ها ارسال می شود.

سوزت مایر به عنوان برنده جایزه گیلر 2022 کانادا انتخاب و معرفی شد.

نیشابور فرماندار نیشابور گفت: سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 21 تا 27 آبان 1401 با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» در نیشابور برگزارخواهد شد.

حامد رفیعی گفت: کتاب در وضعیت فعلی کالای پرکششی است؛ به این معنا که با کمی افزایش در قیمت تقاضای آن به‌شدت کاهش پیدا می‌کند و مردم سراغ کالاهای جانشین کتاب فیزیکی که ارزان‌تر است خواهند رفت.

رئیس حوزه هنری، طی پیامی خطاب به فاطمه طارمی درگذشت شاعر متعهد غلامرضا سلیمانی را تسلیت گفت.

سومین جلسه از سری‌نشست‌های همایش هویت زبانی ناآرامی، روز پنجشنبه 19 آبان در حوزه هنری برگزار می‌شود.