یک‌شنبه 15 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

مشهد استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به این که هم اکنون بیشتر، مباحث اقتصادی و معیشتی در جامعه ما جریان دارد و تلاش ما برای رفع آنهاست ولی این به معنای نادیده گرفتن فرهنگ نیست.

مشهد آئین تکریم و معارفه سرپرست جدید و سابق روزنامه اطلاعات در خراسان رضوی برگزار و محسن فرجادی به عنوان سرپرست جدید این روزنامه معرفی شد.

نویسنده کتاب «کسب و کارَت را قورت بده!» گفت: یکی از محورهای مورد اشاره در کتاب این است که چطور برای راه اندازی کسب و کار مستقل خود، زمینه سازی کنیم؟

از خواص جامعه انتظار می‌رود ضمن محکوم نمودن اعمال و رفتار اغتشاشگران مسئولین را در برخورد با اغتشاشگران و محاربان یاری کنند.

هویزه - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه گفت: مضیف های (اتاق‌های پذیرایی بزرگ) عشایر عرب هویزه میزبان مراسم یادبود شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس هستند.

زمان ثبت‌نام دوره زمستانی کارگاه‌های مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان که تا ششم دی ماه اعلام شده بوده به مدت یک هفته تمدید شد.

مشهد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هم اینک شمار اعضای صندوق اعتباری هنر در خراسان رضوی به چهار هزار و 612 نفر رسیده که از خدمات این صندوق بهره مند شدند.

دزفول - کتاب «شهدای ذریه سادات» شهرستان دزفول با برگزاری آئینی و حضور جمعی از مسئولان و خانواده شهدا رونمایی شد.

شماره 151 ماهنامه «مدیریت ارتباطات» با پرونده‌هایی درباره موسیقی اعتراضی در تاریخ معاصر ایران منتشر شد.

شانزدهمین پویش کتابخوانی پویا با محوریت کتاب «عسل مَثَل یه قصه» توسط مرکز رسانه ای شیرازه برگزار می شود.

مستند «به بهانه آزادی» اثر مهدی نقویان امشب چهارشنبه بعد از خبر 22 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

مجموعه چهارجلدی «دانشمندان مسلمان» به قلم مرضیه بابازاده خامنه و تصویرگری کوثر رضایی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

متن سه زبانه «شب‌های موشکباران» سروده بلند امیرحسین الهیاری و تصویرسازی‌های باسم الرسام توسط نشر مولی منتشر شد. سعید سعیدپور و احمد تیموری مترجمان انگلیسی و عربی سروده الهیاری هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر لزوم همگرایی و هماهنگی نهادهای مرتبط با نوجوانان گفت: ضرورت دارد کارگروه ملی نوجوانان را تشکیل دهیم که در راس آن موضوعات هویت و نشاط آفرینی باشد.

کتاب «علامه محمدتقی جعفری؛ سرگذشت و ایام، آرا و اندیشه‌ها» با گردآوری و تدوین و تنظیم علی جعفری توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و راهی بازار نشر شد.

موسسه ماهور کتاب «خنیاگر غمگین» شامل آثاری از ارشد تهماسبی را منتشر کرد.