چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

در سال 1286 محمدعلیشاه در مسیر رفتن به دوشان تپه مورد سوقصدی ناموفق قرار می‌گیرد. یک روز پس از آن شب‌نامه‌ای خطاب به شاه پخش می‌شود که در آن از شعار فان حزب الله هم الغالبون استفاده شده است.

کونیکو یامامورا مادر شهید محمد بابایی تنها مادر شهید دفاع مقدس با اصالت ژاپنی است. فرزند شهیدش جوان 19 ساله‌ای بود که در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی داشت.

دبیر و موسس کانون ادبی بانوی فرهنگ گفت: کلاس های تابستانه «داستان‌های پنهان اطراف ما» با تدریس معصومه امیرزاده برگزار می‌شود.

نویسنده کتاب «یک زمستان با کولبرها» گفت: گسترش کولبری یک زنگ خطر است. چرا که آسیب‌های اجتماعی بسیاری را به دنبال خود دارد. مثلاً مصرف مواد مخدر برای تأمین نیرو و قدرت برای حمل بار.

نشست نقد و بررسی رمان «مرا با خودت ببر» همزمان فردا یکشنبه 12 تیر در کتابفروشی مرکزی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

محمدعلی رجبی دوانی، در رونمایی از کتاب «کوفه ونقش آن در قرون نخستین اسلامی» گفت: بسیاری از تصمیمات امیرالمومنین و سیر گرایش فکری ایشان در شهر کوفه دغدغه نگارش این کتاب بوده است.

دبیر باشگاه کتابخوانی 100 تایی ها گفت: باشگاه کتابخوانی 100 تایی‌ها در دو مرحله «تولد باشگاه» و «حیات باشگاه» میزبان رده‌های سنی کودکان 7 تا 10 ساله و نوجوانان 11 تا 15 ساله برپا می‌شود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: مریم کاظم‌زاده در مقاطعی از جنگ در مکان‌هایی حضور داشت که هیچ مردی حضور نداشت و این یکی از ویژگی‌های روزنامه‌نگاری انقلاب اسلامی است.

در این فیلم اجرای سرود سلام فرمانده توسط کودکان عراقی کنار مزار شهید ابومهدی المهندس در نجف اشرف را مشاهده می‌نمایید.

مشهد تولیت آستان قدس رضوی گفت: کوشش ما رقم زدن دورانی درخشان در آفرینش آثار هنری حرم رضوی است.

فرهنگسرای خاوران در «پاتوق کتاب» این‌هفته خود نشست «یوسا، چرا ادبیات و ما؛ بازخوانیِ یک خوانش» را روز یکشنبه 12 تیر برگزار می‌کند.

هشتمین نشست ازسلسله نشست‌های «زبان‌شناخت» با موضوع «زبان فارسی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی» به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری دوشنبه 13 تیر برگزار می‌شود.

جلسات کانون ادبی فرهنگ‌سرای معرفت پس از برداشته شدن کامل محدودیت‌های کرونایی، از این پس یکشنبه‌های هر هفته در فرهنگ‌سرای معرفت برگزار می‌شود.

فراخوان ششمین دوره جایزه و نشان ابوالحسن نجفی توسط مرکز فرهنگی شهر کتاب اعلام شد.