چهارشنبه 2 خرداد 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

سبا بابایی (کونیکو یامامورا) مادر شهید محمد بابایی، ظهر امروز جمعه 10 تیر در بیمارستان خاتم الانبیا درگذشت.

نشست هفتگی شهر کتاب با موضوع «فلسفه‌ی موسیقی در سنت اسلامی» روز سه‌شنبه 14 تیر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کتاب عشق شبیه پروانه شامل مجموعه اشعار علی پروین پور توسط انتشارات مرسل منتشر شد.

کتاب «مارکسیسم بدون مارکسیسم: درباره اشباح مارکسِ دریدا» با گردآوری و ترجمه محسن عباس زاده توسط نشر دمان منتشر شد. این اثر شامل مجموعه مقالاتی است درباره کتاب اشباح مارکسِ ژاک دریدا.

صعصعهبن صوحان پیک خاص حضرت امیرالمومنین در نبرد صفین بود. حضرت به این صحابی خود اعتماد بسیار داشت. بجز کتاب «وقعه الصفین» و یک پژوهش در عصر جدید، منابع مطالعاتی دیگری درباره او نمی‌توان یافت.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دیدار با کتابداران شهریار، شهرقدس و ملارد با اشاره به مشکلات معیشتی کتابداران گفت من به این مسئله معترفم و برای بهبود آن پیگیری می‌کنم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران از تشکیل دبیرخانه دائمی این نمایشگاه بین‌المللی خبر داد.

این هفته کتاب با هشت خبر مهم از جمله انتشار کتاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی، فراخوان جایزه الوند و آموزش زبان فارسی در دانشگاه جمهوری چچن سپری شد.

رشت - رئیس اندیشکده ادبیات پایداری حوزه هنری قهرمان جهاد تبیین در کربلا را «اسلم بن دیلمی» دانست و گفت: با بررسی رجزهای اسلم در می‌یابیم که وی وظیفه جهاد تبیین در کربلا را برعهده داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای شناساندن هرچه بهتر فرهنگ اصیل ایران به جهانیان برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی را برای روزهای برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر تدارک دیده‌ایم.

شرح رساله «الانصاف: تحلیل مبانی کلام، فلسفه و عرفان» ملا محسن فیض کاشانی به قلم حجت‌الاسلام سید علیرضا حسینی توسط انتشارات دلیل ما منتشر شد.

نهمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت با موضوع «روابط‌عمومی صنعت در ایران؛ تجربه‌ها و روندها» با تقدیر از مهدخت بروجردی از استادان پیشکسوت حوزه ارتباطات و روابط عمومی اول مرداد برگزار می‌شود.

خرمشهر - پیکر مطهر 35 شهید دوران دفاع مقدس از طریق مرز شلمچه وارد خاک کشور شد.

بیست و چهارمین چاپ کتاب «فاطمه علی است» نوشته علی قهرمانی توسط انتشارات جمکران منتشر شد.

«سوژه انقلابی در اندیشه پسامارکسیستی» نوشته الیور هریسون و ترجمه پریسا شکورزاده توسط نشر نی منتشر شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: نگاه شهید بهشتی به غرب و آمریکا، نگاه بدبینانه است؛ چه از لحاظ عملی و چه از لحاظ تئوریک.