چهارشنبه 2 خرداد 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

نویسنده کتاب «و دریا آتش گرفت» می‌گوید در حال حاضر تا شناساندن شهدا به نسل حاضر فاصله خیلی زیادی داریم و بخش اعظمی از این عقب ماندگی به دلیل قصور نویسندگان در این حوزه است.

یک پژوهشگر ادبی با تأکید بر اینکه روایت‌های ایرانی از قرآن گرفته شده‌اند، گفت: محور کشمکش داستان ایرانی کرامات و امر خارق‌العاده است، چیزی که در رئالیسم جادویی رخ می‌دهد.

کامران پارسی‌نژاد در نشست «داستان و آرمان» فرهنگسرای اندیشه گفت: دفاع مقدس ویژگی‌هایی دارد که در هیچ جنگی وجود نداشته است و ادبیات دفاع مقدس باید این مخشصات را بیان کند.

همزمان با هفته حقوق بشر آمریکایی، مراسم شعرخوانی و خاطره‌گویی با عنوان «افول آمریکا» روز جمعه 10 تیر در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

عماد افروغ در نشست فرآیند تصویب طرح ساماندهی مد و لباس گفت: سال‌هاست سایه سنگین سیاست بر فرهنگ را حس می‌کنیم و این‌سایه روی بسیاری از موضوعات همچون طرح ساماندهی مد و لباس اثر گذاشته است.

سرپرست معاونت نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت:‌با وجود حاکم بودن شرایط سخت اقتصادی، بازی‌های ویدئویی همچنان در سبد مصرف خانواده‌های ایرانی قرار دارد.

فهرست اسامی نامزدهای بیستمین جشنواره قلم زرین توسط دبیرخانه این‌رویداد اعلام شد.

کتاب «هاجستم و واجستم، یک دسته گل، تو دستم» نوشته طاهره ایبد توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان منتشر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین جلسه هیات نظارت بر نشر کتاب گفت: در حوزه کتاب کودک و نوجوان ضرورت دارد از وضعیت فعلی ترجمه‌ای به سمت تالیف مبتنی بر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی حرکت کنیم.

کتاب «نگهبان سرو» نوشته فاطمه نفری، برای گروه سنی نوجوان به‌زودی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

مراسم جشن امضای کتاب تازه محمدحسین رجبی دوانی باعنوان «کامیابی‌ها وناکامی‌ها» همراه با امضای کتاب «کوفه ونقش آن درقرون نخستین اسلامی» روز شنبه 11 تیر در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

یوسفعلی میرشکاک گفت: اگر توانمندی فردوسی در شاهنامه درک شود زبان ونوشتار ونگارش و فرهنگ ما را دگرگون خواهد کرد. دستگاه فکری ایرانی درشعر تجلی پیدا کرده است.

حساب کاربری شبکه الجزیره در یوتیوب تصاویری از یک دانشجوی فلسطینی به نام کریم الوزیر منتشر کرد که در مراسم فارغ التحصیلی از دانشگاه کارلتون کانادا پرچم فلسطین را به اهتزاز در آورد.

آئین یادبود نخستین بانوی عکاس و خبرنگار دفاع مقدس همراه با اعلام جزئیات جایزه «مریم کاظم‌زاده» ویژه روزنامه‌نگار برتر زن روز شنبه دهم تیر در مجموعه باغ زیبای وزارت فرهنگ برگزار می‌شود.

کتاب «زلال» نوشته لیلا محمدی فردا پنج‌شنبه نهم تیر در مسجد جمکران رونمایی می‌شود.

عضو هیأت مدیره و سرپرست معاونت نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: از مردم دعوت می‌کنیم تا تخلفات فروشگاه‌های مجازی و فیزیکی را به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ارسال کنند.