چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

مشهد دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: با اتمام کار داوری آثار دومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا (ع)، شمارش معکوس برای برگزاری مراسم اختتامیه آغاز شده است.

علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، با حکم معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب شد.

کتاب «مقدمه‌ای بر روان‌شناسی» اثر گریدی کلاین و دنی اُپنهایمر با ترجمه محمود بهرامی و مارال حسن لاریجانی توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

رئیس گروه ادبیات عاشورایی با اشاره به اینکه تا امروز بیش از 600 آثار برای داوری در جشنواره ادبی «مباهله» به دست ما رسیده، گفت: شعر فارسی در تاریخ سند افتخار اهل بیت است.

رمان «مرگ‌یاری» نوشته تکتم توسلی توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شد.

سیدمجید امامی با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس کمیته داخلی کارگروه فرهنگی و رسانه‌ای جمهوری اسلامی شد.

امیر خلبان حسینعلی ذوالفقاری می‌گوید در روزهای درگیری‌های کردستان و پیش از شروع جنگ، عناصر ضدانقلاب اسامی خلبان‌هایی چون او و محمود اسکندری را منتشر کرده و در پی ترور و حذف آن‌ها بودند.

کتاب «The Water Aflame» (شعله آب) شامل گزیده غزلیات دیوان شمس با ترجمه سعید سعیدپور توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

هزاران نفر از مردم لبنان با حضور در استادیوم باستانی شهر صور، نسخه لبنانی «سلام فرمانده» را اجرا کردند.

بنیاد ملی نخبگان، امتیاز فعالیت نخبگی را به منتخبان هکاتون بازی‌های جدی 1401 تخصیص می‌دهد.

مرتضی سرهنگی در کتاب «تابستان 1369» چهل خاطره از لحظه اسارت رزمندگان ایرانی را در دفاع مقدس از میان خاطرات راویان آن‌ها بیرون کشیده است.

نمایشگاه ایران ویژند (برند) های تخصصی مد و پوشاک از 2 تا 5 مرداد برگزار می‌شود.

کونیکو یامامورا که تا بیست و یک‌سالگی‌اش تحت آموزه‌های بودا پرورش یافته بود، آشنایی خود را با همسر مسلمانش، یک نقطه عطف می‌داند؛ نقطه‌ای که همه‌چیز بعد از آن تغییر کرد.

کتاب «شمس در کسوف» نوشته غلامرضا خاکی توسط انتشارات معین به چاپ دوم رسید.

رمان «رویدادهای شهر سنگی» اثر اسماعیل کاداره با ترجمه میرجلال الدین کزازی توسط انتشارات کتاب کنج منتشر شد.

کتاب داستانی «ماری که ماندنی شد» نوشته جولیا دانلدسون با ترجمه شایسته ابراهیمی توسط انتشارات آفرینگان منتشر و راهی بازار نشر شد.