دوشنبه 16 مهر 1403

مهلت ثبت‌نام اصحاب فرهنگ و هنر زنجان برای دریافت تسهیلات خسارت کرونا تمدید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مهلت ثبت‌نام اصحاب فرهنگ و هنر زنجان برای دریافت تسهیلات خسارت کرونا تمدید شد

زنجان - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مهلت ثبت نام صاحبان مشاغل و بنگاه‌های بخش فرهنگ، هنر و رسانه این استان برای دریافت تسهیلات خسارت‌های کرونا در سامانه کارا تا پایان تیرماه جاری تمدید شد.

محمود علیمحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مشاغل فرهنگی و هنری در سه رسته فرهنگی، هنری و رسانه ای و تولید محتوای دیجیتال تقسیم بندی شده است، اظهار داشت: رسته فرهنگی شامل فعالیت های نشر، چاپ، ادبیات، قرآن و عترت، عرضه محصولات فرهنگی و زیارتی، رسته هنری شامل موسیقی، هنرهای تجسمی، تئاتر و هنرهای نمایشی، هنرهای سنتی، مد و لباس و عرضه محصولات هنری و رسته رسانه‌ای شامل روزنامه نگاری، خبرنگاری، طراحی و عکاسی مطبوعاتی، تولید محتوای دیجیتال، عرضه محصولات رسانه ای و عرضه محصولات فرهنگی و هنری دیجیتال است.

وی خاطرنشان کرد: طبق شرایط جدید افرادی که کد کارگاهی ندارند هم می‌توانند با ثبت کدملی یا کد مجوز خود در سامانه از اینکه تسهیلات به آن‌ها نیز تعلق می‌گیرد یا نه، اطلاع یابند.

این مسئول تصریح کرد: موسسات و انتشارات می‌توانند به ازای هر یک از کارکنان خود مبلغ 16 میلیون تومان وام برای جبران خسارت ناشی از کرونا که در این مدت به دستور دولت تعطیل بودند دریافت کنند که این مبلغ برای افرادی که کد کارگاهی ندارند 6 تا 8 میلیون تومان است.

علیمحمدی اظهار داشت: تاکنون از استان زنجان 22 درخواست با ظرفیت اشتغال 84 نفر در سامانه کارا ثبت شده است.

*س_برچسب‌ها_س*