سه‌شنبه 26 تیر 1403

موفقیت در کنکور، ضامن خوشبختی فرزندان نیست / تقویت مهارت نه گفتن کودکان در گرو افزایش اعتماد به نفس آنهاست

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
موفقیت در کنکور، ضامن خوشبختی فرزندان نیست / تقویت مهارت نه گفتن کودکان در گرو افزایش اعتماد به نفس آنهاست

سیدآقایی گفت: با اعتماد به نفس می‌توانیم قدرت همت در کودکان را پرورش دهیم و در نتیجه قدرت نه گفتن آن‌ها هم تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مهدی سیدآقایی، مدرس آموزش خانواده درباره گره زدن سرنوشت فرزندان به نتایج کنکور و واکنش خانواده‌ها گفت: از آنجایی که این روز‌ها نتایج کنکور اعلام شده و بعضی از خانواده‌ها از اعلام نتایج خوشحال و یا ناراحت‌اند، خانواده‌ها سرنوشت فرزندانشان را به نتایج کنکور و رشته‌های خاص گره زده اند.

گره زدن سرنوشت فرزندان به نتایج کنکور

وی ادامه داد: باید دید که آیا قبولی در رشته‌های خاص ضامن خوشبختی فرزندان است؟ من از خانواده‌ها خواهش می‌کنم که تحصیل و قبولی در رشته‌های خاص را ضامن خوشبختی فرزندانشان نبینند. در مدرسه و دانشگاه‌ها ذهن فرزندان صرف یادگیری مفاهیمی می‌شود که انتظار می‌رود در آینده این مفاهیم به درد فرزندان بخورد و این آموزه‌ها بعد‌ها آن‌ها را خوشبخت کند.

این مدرس آموزش خانواده‌ها بیان کرد: من معتقدم که فرزندانمان در کنار هر تخصص و گرایشی، باید ابتدا به سمت رشته مورد علاقه شان بروند و با عشق و علاقه در رشته مورد نظرشان تحصیل کنند. همچنین در کنار تحصیل در رشته مورد علاقه، مهارت‌های زندگی، سبک زندگی و مهارت‌های اجتماعی را از مربیان و والدین فرا بگیرند.

وی با بیان اینکه آموزش صبر و عبور از چالش‌ها چقدر این روز‌ها به درد خانواده‌ها خورده است، تصریح کرد: اگر فرزندانمان این مهارت‌ها را آموزش ببینند، در هر شغل و گرایش تحصیلی که باشند، موفق خواهند شد.

اعتماد به نفس، قدرت همت را در فرزندان افزایش می‌دهد

این مدرس آموزش خانواده با اشاره به اینکه اعتماد و عزت نفس زمینه اوج‌گیری فرزندان را فراهم می‌کند، تاکید کرد: امروزه فرزندان ما بیش از هر چیز به عزت نفس احتیاج دارند و اگر عزت نفس در آن‌ها افزایش یابد، با هر جنسیت، موقعیت و شکل و شمایلی می‌توانند اوج بگیرند. با اعتماد به نفس می‌توانیم قدرت همت در کودکان را پرورش دهیم و در نتیجه قدرت نه گفتن آن‌ها هم تقویت می‌شود.

بیشتر بخوانید