پنج‌شنبه 19 مهر 1403

مژده صحرایی به این معلمان / ارتقای رتبه بندی فرهنگیان در راه است؟

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
مژده صحرایی به این معلمان / ارتقای رتبه بندی فرهنگیان در راه است؟

رضا مراد صحرایی اعلام کرد که شروع مرحله‌ای جدید ارتقای رتبه‌بندی با آیین‌نامه جدید امسال آغاز خواهد شد.

در جهت ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش، دولت تصمیم به رتبه بندی معلمان گرفته است. این اقدام جدید، به منظور شناسایی و ارزیابی عملکرد معلمان و تشویق به بهبود عملکرد آن‌ها انجام می‌شود.

رتبه بندی معلمان باعث افزایش رقابت و حس مسئولیت‌پذیری در بین معلمان خواهد شد. این اقدام همچنین به والدین و دانش‌آموزان اطمینان می‌دهد که معلمان آن‌ها دارای کیفیت و توانایی لازم برای انجام وظایف خود هستند.

با اجرای رتبه بندی معلمان، انتظار می‌رود که کیفیت آموزش و پرورش در کشور بهبود یابد و جامعه به سوی پیشرفت و توسعه حرکت کند. این اقدام، نشان از توجه دولت به ارتقاء سطح تحصیلات و توانایی‌های معلمان است.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، امروز در گردهمایی کارکنان امور اداری آموزش و پرورش، اظهار کرد: با حمایت رئیس جمهور شهید، امسال 105 هزار مجوز استخدام گرفته شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مرحله ارتقای رتبه‌بندی با آیین نامه جدید امسال شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور شهید بار‌ها به بنده می‌فرمود، طوری کار کنید که دانش‌آموزان ما بهترین معلم‌ها را داشته باشند و خدای ناکرده روز قیامت بابت این موضوع بازخواست نشویم.

صحرایی بیان کرد: رئیس جمهور شهید سطحی را ایجاد کرد که منش و روش او الگوی انتخاب رئیس جمهور آینده شد.

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلمان ورودی 98 و 99 در مرحله ارتقای رتبه‌بندی 10 امتیاز ویژه کسب می‌کنند.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: «به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی 98 و 99 دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقای رتبه‌بندی، 10 امتیاز ویژه به آنها تعلق خواهد گرفت.

در عنوان بخش مشارکت‌ها، شش امتیاز و در بخش سنوات تجربی، چهار امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر میکنم.»

علی فرهادی (معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش) چند روز گذشته در مراسمی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته اتفاق‌های خوبی در راستای حل مسائل و مشکلات استان‌ها رقم خورده است، اظهار کرد: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون علاوه بر حقوق، بیش از 400 هزار میلیارد ریال به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده و این نشان دهنده توجه دولت سیزدهم به دستگاه تعلیم و تربیت است. فرهادی به اجرای طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم بیش از 900 هزار معلم را رتبه بندی کرد و جامعه فرهنگیان از مزایای آن برخوردار شدند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که معلم کارمند نیست، گفت: معلمان هر ساله نه یک پروژه جدید بلکه به تعداد دانش آموزان سر کلاس پروژه جدید دارند و باید به تعداد این پروژه‌ها فرایندها و طرح‌های جدید را طراحی کنند. معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: معلم در مدرسه زندگی همه جانبه را به دانش آموزان می‌آموزد و فرآیند آموزش و آموختن منحصر به دانش نیست.