دوشنبه 16 مهر 1403

مژده نایب‌رئیس باشگاه به هواداران / شمارش معکوس بازگشت بارسا به نوکمپ: 114 روز

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مژده نایب‌رئیس باشگاه به هواداران / شمارش معکوس بازگشت بارسا به نوکمپ: 114 روز

نایب‌رئیس باشگاه بارسلونا امروز اعلام کرد که ورزشگاه نوکمپ از شروع سال میلادی 2025 میزبان بازی‌های بارسا خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، هواداران بارسا بی‌صبرانه منتظر بازگشت تیم‌شان به ورزشگاه بازسازی شده نوکمپ هستند. استادیوم تاریخی‌ای که آنها از آن به عنوان معبد فوتبال یاد می کنند.

با اینحال عملیات بازسازی همچنان با سرعت تمام در حال انجام است. بارسلونا در ابتدا امیدوار بود که از چند ماه پیش بتواند به نوکمپ برگردد ولی عملیات ساخت و ساز بیش از آنچه گمان می‌رفت طولانی شد.

النا فورت، نایب‌رئیس بارسلونا، امروز در یک نشست خبری مژده‌ای بزرگ به هواداران داد. او با اینکه تاریخ دقیقی برای زمان بازگشت اعلام نکرد ولی صحبت‌های او حاکی از این بود که نوکمپ از شروع سال 2025 می‌تواند میزبان بازی‌های بارسا باشد. روزنامه اسپورت می‌گوید از صحبتهای النا فورت به این نتیجه رسیده که اولین بازی بارسا در نوکمپ احتمالا در ماه فوریه برگزار خواهد شد.

نایب‌رئیس بارسلونا گفت:" باشگاه در تلاش است تا استادیوم از پایان دسامبر آماده بشود. با اینحال دقت کنید که آماده شدن استادیوم به معنای بازگشت فوری بارسا نیست و کمی زمان لازم است که شاهد اولین بازی در نوکمپ جدید باشیم".

اما یک نگرانی که برخی منابع خبری به آن اشاره کردند این است که قوانین یوفا احتمالا اجازه نمی‌دهد که یک تیم برخی از بازی‌هایش در یک فصل را در یک استادیوم و بخشی از بازی‌ها را در استادیومی دیگر برگزار کند.

البته این قانون احتمالا تنها درباره بازی در تورنمنت‌های یوفا قابل اجرا است و در نتیجه بارسا شاید نتواند بازی‌هایش در چمپیونزلیگ را در نوکمپ برگزار کند. اسپورت می‌گوید یوفا معتقد است در مرحله اول لیگ قهرمانان نسخه جدید، که به صورت یک لیگ سی و شش تیمی برگزار می‌شود، هر تیم باید همه بازی‌هایش را در یک استادیوم و تنها در یک استادیوم برگزار کند.

آخرین بازی بارسا در این مرحله از لیگ قهرمانان روز 29 ژانویه مقابل آتالانتا برگزار می‌شود. این مسابقه احتمالا در مونتچوئیک برگزار شده و بعد از آن بارسلونا می‌تواند به نوکمپ برگردد. اسپورت می‌گوید به همین علت است که اعتقاد دارد زمان واقعی برگشت بارسلونا به ورزشگاه محبوبش از اوایل فوریه خواهد بود.

مژده نایب‌رئیس باشگاه به هواداران / شمارش معکوس بازگشت بارسا به نوکمپ: 114 روز 2