پنج‌شنبه 3 آبان 1403

اجتماعی خبرگزاری میزان

اجتماعی خبرگزاری میزان

وزیر خارجه قطر روز دوشنبه (5 شهریور 1403) با عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

مراسم تکریم «احمد وحیدی» و معارفه «اسکندر مومنی» بعنوان وزیر کشور، صبح روز دوشنبه (5 شهریور 1403) با حضور «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور در وزارت کشور برگزار شد.

جلسه شورای عالی قوه قضاییه روز دوشنبه (5 شهریور 1403) به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین از گرمای مشایه به هوای دلنشین بین‌الحرمین رسیدند تا بزرگترین اجتماع مذهبی جهان را تشکیل بدهند و عشق و ارادت خود به سالار شهیدان را به نمایش بگذراند. یکم ماه صفر، روزی بود که دلداگان امام حسین (ع) از منطقه راس البیشه (جنوبی‌ترین نقطه کشور عراق) پیاده‌روی خود را آغاز نمودند و در روز اربعین، خود را به حرم سومین امام شیعیان رساندند.

هم‌زمان با اربعین حسینی (ع)، دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی در حرم‌های مطهر و بین الحرمین به همراه زائرانی که خود را به کربلا رسانده‌اند به عزاداری می‌پردازند.

کاروان زائران پیاده چناران شهر شهرستان بجنورد صبح امروز یکشنبه (4 شهریور 1403) همزمان با اربعین حسینی حرکت خود را آغاز و در روز شهادت امام رضا (ع) در مشهد مقدس به عزاداری خواهد پرداخت.

همزمان با روز اربعین حسینی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر ایران اسلامی که از حضور در کربلای معلی و مسیر عاشقی جامانده اند با حضور در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش گذاشتند. مردم شهر تهران هم میدان از امام حسین (ع) به سوی آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) حرکت کردند و اوج شور و شکوه را به نمایش گذاشتند.

همزمان با روز اربعین حسینی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر ایران اسلامی که از حضور در کربلای معلی و مسیر عاشقی جامانده اند با حضور در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، صبح امروز یکشنبه (4 شهریور 1403) مصادف با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران که با حضور پرشور آحاد مردم و خانواده‌ها در مسیر میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم (ع) برگزار شد، شرکت کرد.

هم‌زمان با اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) و یاران باوفای ایشان، مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی سراسر کشور با قرائت زیارت اربعین در حضور رهبر انقلاب اسلامی، در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) برگزار شد.

همزمان با روز اربعین حسینی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر ایران اسلامی که از حضور در کربلای معلی و مسیر عاشقی جامانده اند با حضور در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش گذاشتند. مردم شهر تهران هم میدان از امام حسین (ع) به سوی آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) حرکت کردند و اوج شور و شکوه را به نمایش گذاشتند.

موکب شهدای قم از سال 95 هر ساله در ایام اربعین حسینی با استقرار در مدرسه العدنانیه شهر کربلا واقع در شارع المحیط در نزدیکی حرم مطهر امام حسین (ع) از زائرین پذیرایی می‌کند. این موکب که با حمایت‌های مردمی برپا شده با حضور خادمانی از شهر قم، کاشان و اصفهان خدماتی همچون اسکان، پذیرایی در سه نوبت صبحانه، نهار شام و میان وعده، خدمات پزشکی و خیاطی ارایه می‌دهد. در این موکب زائرانی از کشور‌های...

مرز بین‌المللی شلمچه در روز‌های منتهی به اربعین حسینی میزبان زائرانی است که قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند. به دلیل همزمانی اربعین امام حسین (ع) با فصل تابستان و گرمای شدید استان خوزستان تردد از این مرز بیشتر در شب انجام می‌شود.

رقابت‌های بین‌المللی پرش با اسب با رقابت 18 سوارکار از استان‌های مختلف در همدان پایان یافت. مسابقات رنکینگ جهانی FEI Challenge برای نخستین بار در خارج از تهران برگزار شد. مسابقات رنکینگ جهانی FEI Challenge در همدان همچون کشور‌های دیگر در سطح بین‌المللی برگزار شد.

مسیر طریق العلماء از مسیر‌های حرکت زائران اباعبدالله الحسین (ع) این سال‌ها مورد توجه بیشتر مردم ایران واقع شده است. این مسیر در کنار رود فرات و نخلستان‌ها قرار دارد. موکب آل احمد و آل عیس (خانواده مشتاق) یکی از این موکب‌هاست که در سمت دیگر رود فرات در منطقه قزوینیه به هنگام غروب خورشید با بَلَم (قایق کوچک) خود منتظر زائران شده تا آن‌ها را با عبور از رود فرات به منازل خود می‌برند تا...

در آستانه فرارسیدن اربعین اباعبدالله الحسین (ع)، عزاداران حسینی از کشور‌های مختلف به ویژه ایران خود را به کربلا رسانده‌اند و با حضور در بین الحرمین، حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) به عزاداری می‌پردازند.